اخبار

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف: ارتباط دبیرخانه شورای عالی عتف با بخش خصوصی ارتقا می‌یابد.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف: ارتباط دبیرخانه شورای عالی عتف با بخش خصوصی ارتقا می‌یابد.
قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری بر افزایش ارتباط دبیرخانه شورای عالی عتف با بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، محمد ابویی اردکان در نشست هیئت اجرائی منطقه ویژه علم و فنّاوری یزد، به بیان انتظارات این دبیرخانه از هیئت‌های اجرایی مناطق ویژه علم و فنّاوری در استان‌ها پرداخت و چگونگی توافق بین مسائل اصلی علم و فنّاوری در استان‌ها و در کشور را مهم دانست.

وی اظهار داشت: تلاش دبیرخانه شورای عالی عتف این است که این برنامه‌های علمی و فنّاوری را به زبان نرم افزاری ترجمه و مورد بررسی قرار دهد. وی افزود:به اندازه کافی فعالیت‌های سخت افزاری در ارتباط با مباحث علمی و فنّاوری در کشور کار شده است.

ابویی اردکان رویکرد نوآورانه را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی عتف عنوان کرد و گفت: در رویکرد نوآورانه، کاربرد شهری هم مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی همکاری زیاد با بخش خصوصی و اولویت‌بندی را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در سطح کلان عنوان کرد و گفت: هر استان باید اولویت خود را در امر علم و فنّاوری مشخص کند و توانمندی‌های استان خود را در مقایسه با دیگر نقاط کشور و کشورهای دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

وی مشخص کردن کانون‌های اصلی را از دیگر اقدامات دبیرخانه عنوان کرد و افزود: هر منطقه دارای تعداد محدودی کانون اصلی است که باید مواردی چون انتخاب کانون، نحوه همکاری با سازمان عامل و تعیین اولویت‌های کانون را رعایت کند.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور در ارتباط با طرح‌های پیش آهنگ گفت: طرح‌های پیش آهنگ به منظور توسعه یک حوزه فنّاوری نیست، بلکه بررسی موضوعی خاص است که تمام فنّاوری‌های مورد نظر در خدمت آن هستند.

ابویی اردکان ایجاد روابط نزدیک و برقراری تعامل استان‌ها و شورای علوم، تحقیقات و فنّاوری را از جمله مهم‌ترین وظایف دبیرخانه شورای عالی عنوان کرد.

انتهای پیام

 

۳ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۸,۳۶۷