اخبار

تصویب 71 درصد طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از فعالیت 1402 شرکت دانش‌بنیان در ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات وفنّاوری به نقل از سایت صندوق نوآوری و شکوفایی، بهزاد سلطانی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از پست برق 63/20 کیلو ولت کمپکت ناظریه که در چناران برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون 7000 شرکت در کشور متقاضی دانش‌بنیان شدن بوده‌اند که از این تعداد 1402 شرکت، دانش‌بنیان شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از 1402 شرکت دانش‌بنیان تاکنون 702 شرکت طرح ارائه داده که از این تعداد تنها 451 طرح قطعی شده است و 323 طرح نیز مصوب شده‌اند که معادل 71 درصد کل طرح‌هااست.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه 71 درصد آمار بسیار زیادی برای طرح‌های تصویب شده است، گفت: چون این‌ سال‌ها در ابتدای کار هستیم ضرورت دارد تا تعداد زیادی از طرح ها مصوب شود ولی به تدریج این آمار کاهش خواهد یافت و بررسی‌ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

سلطانی اضافه کرد: مجموعه این 323 طرح مصوب دارای اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان است که با حمایت دولت مصوب شده است و امید است که با حمایت مجلس و دولت سرمایه اولیه 3000 میلیاردی این صندوق و نیز اختصاص نیم درصد بودجه دولت محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد کشور برای اقتصاد فارغ از نفت، نیاز به تزریق فناوری‌های سطح بالاتر دارد و این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با حمایت بخش خصوصی و دولتی در کنار هم و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: در حالی که خراسان رضوی هفت درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد اما تنها پنج درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد و در این زمینه این استان هنوز جای فعالیت بیشتری دارد.

سلطانی تصریح کرد: در مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی 45 طرح ارائه داده‌اند و چهار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که معادل چهار درصد کل اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی است.

  انتهای پیام
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
سایت صندوق نوآوری و شکوفایی |
تعداد بازدید : ۳,۵۳۱