اخبار

هفتاد و دومین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی اولویت های علم و فنّاوری برگزار شد؛ معرفی نظام نامه مدیریت طرح های کلان ملی در دستور کار

هفتاد و دومین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی اولویت های علم و فنّاوری برگزار شد؛ معرفی نظام نامه مدیریت طرح های کلان ملی در دستور کار
هفتاد و دومین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست ها و اولویت های علم و فنّاوری شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از نشست هم اندیشی ملی تدوین سیاست های اجرایی و اولویت های علم و فنّاوری، وضعیت حضور اعضا در جلسات کمیسیون تدوین و هماهنگی و معرفی نظام نامه پیشنهادی مدیریت طرح های کلان شورای عالی عتف، ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری (عتف)، هفتاد و دومین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست ها و اولویت های علم و فنّاوری این شورای عالی، روز چهارشنبه، نوزدهم اسفندماه برگزار شد. در پیش از دستور این جلسه، دکتر سید فرهنگ فصیحی، دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی، گزارشی پیرامون نشست ملی هم اندیشی تدوین سیاست ها و اولویت های علم و فنّاوری که ارائه کرد و گفت: این نشست ملی که در روز نهم اسفندماه برگزار شد، نقطه عطفی در نظام علم و فنّاوری کشور است، زیرا برای نخستین بار در کشور، سه نهاد شورای عالی عتف، معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار هم حول موضوع مهم اولویت گذاری علم و فنّاوری جمع شدند.

سپس، گزارشی از وضعیت حضور اعضا در جلسات کمیسیون هماهنگی ارائه شد که بر مبنای آن در مجموع 14 جلسه کمیسیون در سال 94 برگزار شده است که بیشترین میزان حضور 13 جلسه بوده و میانگین اعضای هر جلسه 12 نفر بوده است.

در ادامه، گزارش معرفی نظام نامه پیشنهادی مدیریت طرح های کلان شورای عالی عتف، ارائه شد. در این گزارش، مهندس جلالی منش، مجری تدوین این نظام نامه، گفت: این نظام نامه قصد دارد، نظم مدیریتی حاکم بر طرح های کلان ملی را تبیین نموده و طرحی مفهومی از ساختار کلی نظام مدیریتی طرح ها ارائه می کند. او ادامه داد: گزارش حاضر در مورد استانداردهای الگو، حوزه های دانش، چرخه عمر مدیریت طرح های پروژه، فرایند مدیریت طرح ها و مستندات مدیریت طرح هاست.

پس از ارائه گزارش، بحث و تبادل نظر پیرامون این نظام نامه صورت گرفت و اکثریت اعضا، با این نظام نامه موافق بودند، اما مقرر شد که جلسه ای توجیهی با حضور دبیران و اعضای کمیسیون های دخیل در طرح های کلان ملی برگزار شود تا در آن جلسه، نظام نامه پیشنهادی با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد و پرسش های احتمالی، پاسخ داده شوند.

در پایان دکتر سید مهدی سجادی فر، دبیر ستاد طرح های کلان ملی با اشاره به عدم تعلق ردیف بودجه مجزا برای طرح های کلان ملی در کلیات برنامه ششم توسعه، گفت: البته، این نظام نامه تنها در صورت تخصیص بودجه کافی و مستقل قابل اجراست، وگرنه، این موضوع اصولا معنایی نخواهد داشت.

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۳۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۴۴۱