اخبار

دبیر کل شورای عالی عتف: شورای عالی عتف پیشرفته ترین و عاقلانه ترین نهاد حوزه علوم و تحقیقات در کشور است

دبیر کل شورای عالی عتف: شورای عالی عتف پیشرفته ترین و عاقلانه ترین نهاد حوزه علوم و تحقیقات در کشور است
دبیرکل شورای عالی عتف در مراسم تکریم و تودیع دکتر محمد ابویی اردکان در مورد اهمیت شورای عالی عتف صحبت کرد و گفت: به جرات می توانم بگویم که مهم ترین اقدام نظام در زمینه علم و فناوری از زمان پیروزی انقلاب، قانون وزارت عتف و تاسیس شورای عالی عتف در سال 1383 بوده است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورا در مراسم تودیع دکتر ابویی اردکان، در مورد اهمیت شورای عالی عتف توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به جرات می توانم بگویم که مهم ترین اقدام نظام در زمینه علم و فناوری از زمان پیروزی انقلاب، قانون وزارت عتف و تاسیس شورای عالی عتف در سال 1383 بوده است.

 او ادامه داد: شورای عالی عتف، یکی از پیشرفته ترین و عاقلانه ترین نهادهای حوزه علوم و تحقیقات در کشور است و علیرغم وجود چالش ها، قانون وزارت عتف در تاریخ ایران نقطه عطفی بوده است و واقعا پیشرفته است.

دبیرکل شورای عالی عتف، همگرایی را در تمامی ابعاد این نهاد جاری دانست و گفت: با وجود رئیس جمهور در صدر شورا و چند تن از وزرا، نمایندگان انجمن های علمی، دانشگاه ها، مجلس و نماینده مقام معظم رهبری در جلسات شورای عالی عتف، مصوبات این شورا، حائز اهمیت بسیار هستند.

او افزود: در این مدت، دبیرخانه شورای عالی عتف نیز با چالش های بسیاری مواجه بوده است که با وجود تصویب شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف، احتمالا این چالش ها از جمله چالش های حقوقی، بودجه ای و ساختاری برطرف خواهند شد.

احمدی گفت: امروز وضعیت شورای عالی عتف نسبت به دو سال و نیم گذشته، بسیار بهتر است و از جنبه های مختلف، امور قوام یافته اند. او دکتر ابویی را دلسوز، خوش فکر و پرانرژی خواند و گفت: انصافا شورای عالی عتف با کمک زحمت های ایشان مسیر خوبی را طی کرده است.

دبیرکل شورای عالی عتف همچنین بر لزوم تفکیک دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز تاکید کرد و افزود: مرکز و دبیرخانه حتی الامکان باید تفکیک شوند و برای این منظور باید مدل مناسبی طراحی شود.

 او همچنین ادامه مسیر با وجود دو تن از مدیران میانی سابق در مقام سرپرستی مرکز و معاونت اجرایی دبیرخانه شورای عالی، یعنی دکتر کاظمی و مهندس کاظمی را نکته ای مثبت خواند و گفت: خوشبختانه تیم جدیدی قرار نیست اوضاع را کنترل کند و این عزیزان از داخل مجموعه هستند و با عِرق بیشتری نسبت به سازمان خود عمل خواهند کرد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۲,۹۰۵