اخبار

با حضور دبیرکل شورای عالی عتف؛ صد و چهل و سومین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد

با حضور دبیرکل شورای عالی عتف؛ صد و چهل و سومین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد
صد و چهل و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه گزارشی از منطقه ویژه علم و فناوری یزد ارائه شد و در مورد اساسنامه سازمان عامل توسعه آن تصمیم گیری شد. همچنین، پیشنهادات اعضا برای اصلاح و تکمیل آئین نامه اجرایی پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، جلسه یکصد و چهل و سوم کمیسیون دائمی این شورای عالی، برگزار شد. این جلسه با حضور دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه این شورا ، هیاتی از منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد  و سایر اعضای کمیسیون دائمی برگزار شد.

دستور اول جلسه، ارائه گزارشی از منطقه ویژه علم و فناوری یزد و ارائه اساسنامه سازمان عامل توسعه آن به منظور تصویب در کمیسیون دائمی بود. در این گزارش، روند ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری یزد از سال 1385 تاکنون، اساسنامه تیپ آن، حوزه ها و اولویت های فعالیت این منطقه چون گردشگری، سلامت، ICT، انرژی های نو و نهایتا نساجی، کاشی و سرامیک مطرح شد. مهندس سالاری، مدیرعامل منطقه ویژه یزد نیز از تشکیل کانون های اصلی این منطقه ویژه، شورای راهبری کانون های پیشنهادی و راه اندازی موقت سازمان عامل این منطقه نیز خبر داد.

در ادامه، پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای کمیسیون دائمی و ارائه برخی پیشنهادات، مقرر شد اصلاحات پیشنهادی منطقه ویژه علم و فناوری یزد به کمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی ارجاع شود و در صورت وجود مشکلات حقوقی، این موضوعات مشخص شده و رفع شوند تا در اسرع وقت در جلسه شورای عالی عتف مطرح شده و مورد تصویب قرار گیرد.

طی دستور دوم جلسه صد و چهل و سوم کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، مهندس مصطفی کاظمی، پیشنهادات برای اصلاح و تکمیل آئین نامه اجرایی پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری از سوی یازده عضو کمیسیون دائمی را قرائت کرد. او ضمن تقسیم این پیشنهادات به دو گروه پیشنهادات ویرایشی و محتوایی، گفت: پیشنهادهای ویرایشی همگی اعمال شدند ولی در مورد پیشنهادات محتوایی لازم است که به رای گذاشته شود. کاظمی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد نظر فنی دبیرخانه در این مورد گفت: دبیرخانه توصیه می کند که ابتدا کلیات مصوب شوند ولی بحث شاخص ها و زیر شاخص ها بر عهده کارگروهی که در ماده ششم آئین نامه به تشکیل آن اشاره شده است قرار داده شود تا طی دو ماه، جمع بندی بحث خود را در کمیسیون دائمی مطرح کنند. او ادامه داد: به این شکل تصمیم گیری در مورد شاخص های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری نیز سریعتر، دقیق تر و ساده تر انجام خواهد شد.

این پیشنهاد مورد استقبال کمیسیون دائمی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه با پیگیری های دبیرخانه تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کند.

۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۵۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۷۹۲