اخبار

دکتر قره یاضی: جلسه هم اندیشی تدوین اولویت های بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار می شود

دکتر قره یاضی: جلسه هم اندیشی تدوین اولویت های بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار می شود
دبیر کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف در مورد ضرورت بازنگری اولویت های این بخش توضیحاتی ارائه کرد و از برگزاری جلسه هم اندیشی نخبگان برای تدوین اولویت های 5 سال آینده در بخش کشاورزی، در تاریخ ششم مرداد ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر بهزاد قره یاضی، دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف در حاشیه هشتاد و یکمین نشست این کمیسیون گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی، مقرر شده است که اولویت های تحقیقاتی بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای یک دوره 5 ساله تنظیم شود.  او ادامه داد: البته این گونه نیست که ما در حال حاضر اولویت ها را نداشته باشیم، بلکه با توجه به تحولاتی که در جهان علم اتفاق می افتد و تحولات روزمره، ضرورت بازنگری، بروز رسانی و بهنگام سازی اولویت ها در این بخش احساس می شود.

قره یاضی از برگزاری جلسه هم اندیشی نخبگان بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی خبر داد و گفت: به منظور بازنگری و تعیین اولویت ها، از 175 نفر از نخبگان بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی دعوت شده است تا در جلسه یک روزه ای که در تاریخ ششم مرداد در محل سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد، شرکت کنند. او افزود: امروز ما در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی توفیق این را داشتیم که محورهای بحث را مشخص کرده و سطوح مختلف اولویت گذاری را تعیین کنیم و امیدواریم بتوانیم در جلسه هم اندیشی روز ششم مرداد نیز با دست پر بیرون بیاییم.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف، با اشاره به تکلیف قانونی شورای عالی عتف در زمینه نظارت بر عملکرد بودجه سالانه بخش پژوهش و فناوری کشور، گفت: بر اساس ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و جز میم قانون برنامه پنجم توسعه کشور، تکلیف نظارت بر عملکرد بودجه پژوهشی کشور بر عهده شورای عالی عتف است و همچنین دستگاه های اجرایی و مراکز تحقیقاتی وابسته به آن ها موظفند اعتبارات این بخش را بر اساس سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی مصوب شورا هزینه نمایند.

قره یاضی افزود: بر این اساس کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف در نظر دارند با بررسی اسناد بالادستی، تجربیات ملی و جهانی و با استفاده از نظرات دستگاه ها، انجمن ها و قطب های علمی و خبرگان بخش، سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی کشور را بازنگری کرده و به تصویب برسانند.

او نشست هم اندیشی پیش رو را در راستای این هدف خواند و گفت: بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی بدون تردید یکی از مولدترین و مهم ترین بخش هاست؛ زیرا هم بحران های اساسی کشور در این بخش است و هم موضوع بسیار مهم امنیت غذایی کشور را در بر می گیرد. لذا تدوین اولویت های و سیاست های 5 ساله آینده کشور در این بخش، موضوع بسیار حائز اهمیتی است که با همفکری نخبگان و توسط همه دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی حاصل خواهد شد.

به گفته دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تمامی افراد نخبه دارای تجربه، اساتید دانشگاه های سراسر کشور، از مسئولان فعلی و سابق وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان فعلی و سابق وزارت نیرو، از مسئولان فعلی و سابق سازمان حفاظت محیط زیست، چهره های تاثیرگذاری و اساتید و دانشمندان برجسته کشور و دست اندرکارانی که همه به توانمندی های آن ها ایمان دارند و عصاره نخبگی کشاورزی، آب و منابع طبیعی محسوب می شوند، به این جلسه دعوت شده اند.

۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۰۵۹