اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف: اجرای پروژه بین المللی سازی دانشگاه ها نیازمند بازتعریف نهاد دانشگاه در ایران با انسجام درونی قوی است

دبیرکل شورای عالی عتف: اجرای پروژه بین المللی سازی دانشگاه ها نیازمند بازتعریف نهاد دانشگاه در ایران با انسجام درونی قوی است
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای پروژه بین المللی سازی دانشگاه ها نیازمند بازتعریف و باز سازی نهاد دانشگاه در ایران است تا مجموعه ای ایجاد شود که بخش های آموزشی، پژوهشی و مالی درارتباط با هم و در یک راستا حرکت کنند.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر مسعود برومند روز شنبه در نشست هم اندیشی ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز بین‌المللی اظهار داشت: پاسخگویی به نیازهای جامعه و حل مشکلات کشور و پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه کشور به تراز بین المللی با هم سازگار نیستند مگر اینکه در قالب ایجاد نوع جدیدی از دانشگاه پیگیری شوند.
وی تصریح کرد: رسیدن به جایگاه ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا نیازمند دخالت دادن متغیرهای مهمی است که الان وجود ندارند.
دکتر برومند بودجه سرانه دانشجو، تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی خارجی، سرمایه گذاری برای فناوری های نو و حقوق اعضای هیات علمی و رضایت مندی دانشجویان را از جمله شاخص های مهم پروژه بین المللی سازی دانشگاه نامبرد که اگر با دقت و ظرافت به آنها نپردازیم ممکن است رتبه دانشگاه های کشور در دنیا ارتقا یابد و لی کیفیت لازم را شاهد نباشیم.
وی نکته اساسی و مهم در موفقیت پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه کشور به تراز ۲۰۰ دانشگاه برتر در دنیا را نسبت بهره برداری به سرمایه گذاری دانست که باید پیوسته رصد شود.
دبیرکل شورای عالی عتف در پایان، انسجام درونی، تشکیل تیم های شبکه ای میان متخصصان علوم انسانی و فنی و مهندسی را از دیگر ضروریات اجرای پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه کشور به تراز ۲۰۰ دانشگاه برتر در دنیا نام برد.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۰۲۸