اخبار

بازدید کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از سازمان جغرافیایی کشور

بازدید کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از سازمان جغرافیایی کشور
با هدف آشنایی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف صبح امروز 97/07/25 با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و تحقیقات کشاورزی به همراه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از سازمان جغرافیایی کشور بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این بازدید ضمن آشنایی با توانمندی‌های درخور تحسین این مجموعه پژوهشی فاخر، زمینه‌های همکاری و بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو از دستاوردها و توانمدنیهای سازمان جغرافیایی فراهم شد.

دکتر قره‌یاضی دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این خصوص گفت: دستاوردهای علمی پراکنده در گوشه و کنار کشور حیرت‌انگیز و درخور تحسین است. آن‌چه می‌ماند هم‌افزایی این توانمندی‌ها و بهره‌برداری از آن برای توسعه کشور است.

وی همچنین افزود: سازمان جغرافیایی پیشرفت‌های خوبی در زمینه تهیه نقشه‌ با مقیاس‌های متفاوت، تحقیقات پیشرفته درخصوص شناورهای بدون سرنشین، ساخت و استفاده از پهپادها برای جمع‌آوری و دریافت اطلاعات ماهواره‌ای آن‌لاین، ویرایش و تحلیل آنها، شناسایی گونه‌های گیاهی و پراکنش آن‌ها به استفاده از پهباد برای سم‌پاشی موضعی بدون آلودگی محیط زیست و محدود کردن ناحیه سم‌پاشی برمبنای برنامه‌ریزی پروازی پهپاد، تحصیل رودخانه‌ها، دریاها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها برای احتمال مطالعات پدافند، تهیه نقشه‌های ادواری جنگل و مراتع و رودخانه‌های کشور و همچنین تهیه نقشه‌های ژئوتوریسم به عنوان نمونه‌ای از کاربردهای غیرنظامی فناوری‌های موجود این سازمان قابل ذکر هستند.

۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۱۹۳