اخبار

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف؛ وظایف قانونی شورای عالی عتف در رادیو فرهنگ معرفی می شوند

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف؛ وظایف قانونی شورای عالی عتف در رادیو فرهنگ معرفی می شوند
همزمان با برگزاری هفته پژوهش و برپایی شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، دبیرخانه شورای عالی عتف اقدام به تهیه و پخش ویژه برنامه هایی با موضوع اقدامات ستادها و دبیرخانه شورای عالی عتف در رادیو فرهنگ نموده است. مهندس مصطفی کاظمی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این ویژه برنامه ها گفت: این ویزه برنامه ها در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به وظایف قانونی شورای عالی عتف و در طول چهار شب و همزمان با برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار از ساعت 20:30 الی 21:30 از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، همزمان با برگزاری هفته پژوهش و برپایی شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، دبیرخانه شورای عالی عتف اقدام به تهیه و پخش ویژه برنامه هایی با موضوع اقدامات ستادها و دبیرخانه شورای عالی عتف در رادیو فرهنگ نموده است. مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، در مورد پخش این ویژه برنامه ها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به مناسبت هفته پژوهش و در جهت ترویج بعضی از مفاهیم علم و فناوری که در حیطه وظایف قانونی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) قرار می گیرند، با همکاری رادیو فرهنگ مجموعه برنامه هایی را تهیه کرده ایم که در طی چهار شب از ساعت 20:30 الی 21:30 در رادیو فرهنگ منتشر می شود.

او ادامه داد: دو جلسه از این مجموعه جلسات مربوط به طرح  کلان ملی پساب با حضور آقایان دکتر باقری مقدم و دکتر سجادی فر  بود و موضوع طرح های کلان ملی  به طور کلی است. کاظمی افزود: دکتر باقری مقدم از دو جنبه مربوط به بحث طرح های کلان ملی می شوند، اول اینکه دبیر کمیسیون انرژی شورای عالی عتف هستند و دوم اینکه در ستاد نقشه جامع علمی کشور نیز مسئولیت دارند. او همچنین ادامه داد: دکتر سجادی فر نیز دبیر ستاد سرح های کلان ملی دبیرخانه هستند.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، از حضور کارشناسان زبده ای چون دکتر محمدرضا مهرنیا مدیر طرح کلان ملی پساب و دکتر مریم جوان شهرکی در این ویژه برنامه ها خبر داد و افزود:  یکی دیگر از ویژه برنامه های رادیو فرهنگ مربوط به برنامه آینده نگاری ملی است که طبق مصوبه هیات وزیران معاونت علم و فناوری مسئول تدوین این برنامه است و شورای عالی عتف وظیفه نظارت بر این روند تدوین این برنامه را برعهده دارد. او گفت: با توجه به اینکه آینده نگاری، موضوع جدیدی در کشورماست، تصور ما این بود که این برنامه می تواند در جهت تنویر افکار عمومی و در جریان قرار دادن بخش های پژوهشی کشور مفید باشد. کاظمی همچنین از حضور دکتر الیاسی از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ابویی از شورای عالی عتف در نشست برنامه آینده نگاری ملی خبر داد و گفت: در این برنامه و زوایای مختلف و چالش های آن توسط مهمانان گرامی مورد بحث قرار گرفته است. او در پایان گفت:  آخرین نشست ما مربوط به مناطق ویژه علم و فناوری با تاکید بر روابط بین الملل در مناطق ویژه است. کاظمی افزود: مهمان این برنامه خانم دکتر مریم جوان شهرکی هستند و مجموعه اقدامات، فعالیت ها و برنامه هایی که در حوزه روابط بین الملل در دبیرخانه شورای عالی عتف انجام شده است را توضیح خواهند داد.

گفتنی است، امشب موضوع آینده نگاری ملی و پنج شنبه شب طرح کلان ملی پساب صنعتی و کشاورزی از ساعت 20:30 الی 21:30 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۱۷۲