اخبار

اولین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر تدوین اسناد بالادستی طرح های کلان ملی شورای عالی عتف برگزار شد؛ طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق ایران در دستور کار

اولین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر تدوین اسناد بالادستی طرح های کلان ملی شورای عالی عتف برگزار شد؛ طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق ایران در دستور کار
نخستین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر تدوین اسناد بالادستی طرح های کلان ملی شورای عالی عتف در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه، سند طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق ایران بررسی شد و کلیات آن به تایید اعضای کارگروه رسید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، نخستین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر تدوین اسناد بالادستی طرح های کلان ملی شورای عالی عتف، روز دوشنبه، بیست و سوم فروردین ماه 1395 برگزار شد. این جلسه با محوریت بررسی سند طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق ایران و با حضور دکتر ابویی، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف، دبیر ستاد طرح های کلان ملی دبیرخانه شورای عالی عتف، مجری طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق و نمایندگان وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر ابویی، ضمن تبریک سال جدید و ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات شورای عالی عتف در زمینه طرح های کلان ملی در سال گذشته، گفت: امیدواریم سال 95 سال اجرای دستورالعمل اجرایی طرح های کلان ملی مصوب باشد تا با رفع نواقص احتمالی برای طرح های کلان ملی جدید، آماده باشیم. او همچنین به تکلیف قانونی کمیته تخصصی نظارت بر تدوین اسناد بالادستی طرح های کلان ملی نیز اشاره کرد و گفت: در این کمیته ما فقط از لحاظ ساختاری، روند تدوین اسناد را بررسی می کنیم و در محتوای اسناد دخالتی نخواهیم داشت.

سپس دکتر سید مهدی سجادی فر، دبیر ستاد طرح های کلان ملی دبیرخانه شورای عالی عتف به ارائه توضیحاتی در مورد تاریخچه تشکیل این کارگروه، روش شناسی تدوین اسناد، ترکیب آن و روند تصویب پرداخت.

در ادامه دکتر ناصر باقری مقدم، دبیر کمیسیون انرژی شورای عالی عتف نیز با توضیح مفصل روش شناسی تدوین سند طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق ایران، مراحلی چون مبانی سند، هوشمندی فناوری، ارکان جهت ساز، اقدامات و سیاست ها و برنامه عملیاتی و ارزیابی و بروز رسانی را به عنوان روش شناسی تدوین این سند دانست.

همچنین دکتر قاضی زاده، مجری طرح نیز در مورد چالش های پیش روی اجرای طرح و نتایج به دست آمده از آن را نیز به تفصیل ارائه کرد. در پایان جلسه نیز پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه، کلیات سند به تصویب رسید و مقرر شد تا با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف و ستاد طرح های کلان ملی، اصلاحات پیشنهادی اعضا طی یک هفته به مجری ارائه شود و پس از آن مجری اصلاحات مد نظر را پیاده سازی نماید، تا ماحصل این روند در جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف تصویب شده و اجرایی شود.

۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۴۹۳