اخبار

جلسه هم اندیشی و ایده پردازی در مورد شرح تفصیلی وظایف شورای عالی عتف برگزار شد

جلسه هم اندیشی و ایده پردازی در مورد شرح تفصیلی وظایف شورای عالی عتف برگزار شد
جلسه هم اندیشی و ایده پردازی در مورد شرح تفصیلی وظایف شورای عالی عتف، روز یکشنبه، 12 اردیبهشت ماه برگزار شد. مهندس مصطفی کاظمی که در جمع مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورا سخنرانی می کرد ضمن تاکید بر اهمیت تصویب شرح تفصیلی وظایف شورای عالی عتف گفت: همه شما در این موفقیت سهیم هستید و از طریق ایده پردازی های خود می توانید در تدوین برنامه های عملیاتی سازمان موثر باشید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، جلسه هم اندیشی در مورد شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف که به تازگی در هیات دولت به تصویب رسیده است برگزار شد. در این جلسه کارشناسان و مدیران دبیرخانه شورای عالی عتف، حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه این شورای عالی، ضمن ارائه تاریخچه مختصری در مورد شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف و اهمیت آن برای نظام علم و فناوری کشور، گفت: شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف تا به حال مسکوت مانده بود که به مدد همکاری شما و دبیرکل محترم، روز یکم اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات محترم دولت رسید و با ابلاغ معاون اول محترم رئیس جمهور، اجرایی می شود.

کاظمی همچنین به اهمیت تصویب این شرح وظایف نیز اشاره کرد و گفت: تا پیش از تصویب این شرح وظایف، بسیاری از اقدامات شورای عالی چون طرح های کلان از دید نهادهای بازرسی کشور، دارای اشکال بود و اقدامات شورای عالی وجاهت قانونی کافی را نداشت.

او ادامه داد: در مطالعاتی که خود شما انجام دادید، مشخص شد که شرح وظایفی که پیشتر تدوین شده بود، به اندازه کافی جامع است و بنابراین درخواست دبیرکل و وزیر محترم علوم نیز نیز بر همین اساس تقدیم هیات دولت شد.

کاظمی گفت: در جلسات کمیسیون های دولت، مذاکرات مختلفی انجام شد و نهایتاً شرح وظایف تفصیلی شورای عالی عتف به تصویب هیأت محترم وزیران رسید.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، ضمن تاکید بر نقش هویت بخش و اثرگذار این شرح وظایف از کارشناسان خواست تا در همفکری با یکدیگر، در چهار حوزه مشخص شده در این شرح وظایف اعم از سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه های علوم، تحقیقات و فناوری، هماهنگی، پایش و ارزیابی و سایر امور، ایده پردازی کرده و نتایج را منتقل کنند تا برای تدوین برنامه های عملیاتی از این ایده ها استفاده شود.

او همچنین تمام کارشناسان و مدیران دبیرخانه را در دسترسی به این موفقیت سهیم دانست و از آن ها قدردانی کرد.

مهندس مصطفی کاظمی همچنین از برگزاری جلسه مشترک سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با دبیرکل و دبیرخانه شورای عالی عتف نیز خبر داد و افزود: یونیدو در سه حوزه مناطق ویژه علم و فناوری، شیوه نظارت بر برنامه آینده نگاری ملی و انتخاب الگوی مناطق ویژه علم و فناوری با دبیرخانه همکاری خواهد داشت و در این راستا، جلسات مشترکی در همین ماه برگزار خواهد شد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۸۷۵