اخبار

دیدار دبیرکل شورای عتف با هیات نمایندگی سازمان یونیدو در تهران

دیدار دبیرکل شورای عتف با هیات نمایندگی سازمان یونیدو در تهران
دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف، با هیات عالی رتبه ای از سازمان توسعه ی صنعتی ملل متحد به ریاست خانم آمیتا میسرا مدیر منطقه ای این سازمان دیدار و در خصوص پروژه های مشترک میان دو سازمان تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف،  با هیات عالی رتبه ای از سازمان توسعه ی صنعتی ملل متحد به ریاست خانم آمیتا میسرا مدیر منطقه ای این سازمان دیدار و در خصوص پروژه های مشترک میان دو سازمان تبادل نظر نمودند.

در این دیدار دکتر احمدی ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان به جایگاه ویژه ی ایران در منطقه ی خاورمیانه اشاره کرد و افزود: ایران یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه ی خاورمیانه است که سابقه ی موفقی در همکاری با سازمان های بین المللی از جمله سازمان توسعه صنعتی ملل متحد داشته است. برخورداری از محیط زیست متنوع، منابع و ذخایر زیرزمینی سرشار، صنایع دیرپا و جمعیت جوان و تحصیل کرده، ایران را بیش از هر کشور دیگری مستعد  تبدیل شدن به مدلی برای توسعه ی پایدار منطقه ای می نماید.

این نشست با سخنان خانم میسرا مدیر منطقه ای سازمان یونیدو ادامه یافت. وی سابقه ی همکاری با ایران را دستاورد مهمی برای سازمان یونیدو دانست و افزود: در حال حاضر سازمان یونیدو برنامه های متعددی برای توسعه ی مناطق ویژه ی علم و فناوری در منطقه ی آسیا و آمریکای لاتین دارد. بی تردید تجربه ی ایران در خیلی از زمینه ها می تواند برای سایر کشور های در حال توسعه مفید و راهگشا باشد و سازمان یونیدو تا حد امکان برای تسهیل این روابط اقدام خواهد نمود. ایشان همچنین از دبیرکل شورای عالی عتف جهت برگزاری نشست مشترک با رییس سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در وین دعوت بعمل آوردند که مورد پذیرش دکتر احمدی قرار گرفت. 

در ادامه این نشست چشم انداز همکاری با یونیدو برای توسعه ی مناطق ویژه ی علم و فناوری در کشور و  برنامه های یونیدو برای همکاری منطقه ای و توسعه ی همکاری های جنوب-جنوب، دسترسی و مشارکت کارشناسان ایرانی در برنامه های بین المللی و منطقه ای یونیدو به عنوان گامی ضروری برای مشارکت بیشتر سازمان یونیدو در همکاری با شورای عالی عتف مورد تایید قرار گرفت.

این دیدار با سخنان پایانی دبیرکل شورای عالی عتف و امضای صورتجلسه ی گفتگوها با تاکید بر تداوم کارهای کارشناسی از سوی دبیرخانه و کارشناسان یونیدو در زمینه­ های مورد توافق میان طرفین خاتمه یافت.  

لازم به ذکر است مقرر گردید سندهای همکاری فیمابین دبیرخانه شورای عالی عتف و یونیدو طی یکماه آینده توسط دبیرکل محترم شورای عالی و رییس سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو به امضا برسد. 

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۳,۱۰۴