اخبار

مهندس کاظمی در نشست هم اندیشی اولویت های تحقیقاتی بخش کشاورزی مطرح کرد: کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف آینه اولویت های تحقیقاتی کشور هستند

مهندس کاظمی در نشست هم اندیشی اولویت های تحقیقاتی بخش کشاورزی مطرح کرد: کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف آینه اولویت های تحقیقاتی کشور هستند
نشست هم اندیشی سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور متخصصان این حوزه برگزار شد. در این نشست، مهندس مصطفی کاظمی، کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف را آینه اولویت های تحقیقاتی کشور دانست. همچنین در شش کارگاه، چالش ها و موضوعات بخش های مختلف حوزه راهبردی کشاورزی، آب و منابع طبیعی در راستای تدوین اولویت ها به بحث گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، نشست هم اندیشی سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور نخبگان، اساتید، مدیران و کارشناسان حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار شد.

در ابتدای این نشست یک روزه که در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف با اشاره به تکلیف قانونی شورای عالی عتف در زمینه تدوین سیاست ها و اولویت های علم و فناوری کشور، گفت: در راستای تدوین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری، سیاست دبیرخانه بر این است که کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف خود اولویت های بخش های مربوط به خود را استخراج کنند. او ادامه داد: این کمیسیون های تخصصی، آینه اولویت های تحقیقاتی کشور هستند.

کاظمی ضمن اشاره به همزمانی تدوین این اولویت ها برای دوره ای 5 ساله با تصویب برنامه ششم توسعه، گفت: امسال با توجه به اینکه قانون برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده است، کمیسیون ها می توانند اولویت های تحقیقاتی خود را در راستای برنامه ششم توسعه تدوین کنند  تا اهداف برنامه ششم توسعه نیز در بخش علم و فناوری با انسجام بیشتری پی گرفته شوند.

در ادامه نشست، دکتر بهزاد قره یاضی، دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف و رئیس امور پژوهشی و  فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گزارشی به ارائه توضیحاتی در مورد تکالیف شورای عالی عتف، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، وظایف کمیسیون در راستای شرح تفصیلی شورای عالی عتف پرداخت. او همچنین شاخص های بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در بحث اولویت گذاری و تعیین سیاست ها برشمرد.

همچنین دکتر اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و مهندس علی اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیز در مورد چالش های بخش کشاورزی و آب صحبت کردند.

در ادامه دکتر سید فرهنگ فصیحی، دبیر کمیسیون هماهنگی شورای عالی عتف، توضیحاتی را در مورد ضرورت آشنایی نخبگان حاضر با روش شناسی پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی عتف و کمیسیون هماهنگی این شورای عالی ارائه کرد و گفت: نشست امروز، در واقع کارگاهی عملی خواهد بود و خروجی های هر یک از کارگاه ها، مستقیما در روند تدوین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری در بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاثیرگذار خواهند بود. همچنین گزارشی از روش شناسی پیشنهادی کمیسیون هماهنگی شورای عالی عتف ارائه شد.

همچنین دکتر بهزاد قره یاضی با معرفی کارگروه های شش گانه مدیریت آب، تغییر اقلیم، امنیت غذایی، تنوع زیستی و ذخایر زنتیکی، منابع طبیعی آب و خاک و مدیریت اقتصادی و اجتماعی از حاضران خواست بنا بر تخصص و علاقمندی خود یکی از کارگاه ها را انتخاب کرده و با مشارکت در بحث های آن کارگاه در روند تدوین سیاست های و اولویت های حوزه راهبردی خود تاثیرگذار باشند.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۱۲۶