اخبار

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری: عتف پس از گذشت 12 سال از تاسیس هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری: عتف پس از گذشت 12 سال از تاسیس هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ضمن انتقاد از نحوه برخورد برخی نهادها با این شورا گفت: متاسفانه عتف پس از گذشت 12 سال از تاسیس هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، مصطفی کاظمی روز چهارشنبه درنشست خبری افزود: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل اینکه ریاست آنرا رئیس جمهور عهده دار است و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس بانک مرکزی، تعدای از وزرا، نمایندگان مجلس و روسای فرهنگستان ها در آن عضویت دارند یک شورای مهم و فرا دستگاهی است که وظیفه مهم سیاستگذاری و نظارت بر حوزه علمی و فناوری کشور را عهده دار است.
وی با تاکید براینکه مصوبات شورای علوم، تحقیقات و فناوری با امضاء رئیس جمهور برای تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه لازم الاجرا است، از نحوه برخورد برخی نهادها با این شورا انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این شورا که 12 سال از تاسیس آن می گذرد هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از رسانه ها درخواست کرد به منظور اصلاح این روند ناصحیح بعنوان یکی از معضلات اصلی کشور بیشتر آنرا تحلیل کنند.
وی در ادامه هدف اصلی از شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در بدنه دولت را همگرایی و هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاهی عنوان کرد و گفت: مدیریت راهبردی صحیح و منسجم در حوزه های مختلف به طور حتم تصمیم گیری های علمی و تخصصی و و همچنین جلوگیری از پراکنده کاری را به دنبال خواهد داشت.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور نیازمند همگرایی در حوزه علم و فناوری است، گفت:این حوزه از تعدد مراکز تصمیم گیری در رنج است.
کاظمی همچنین در ادامه از رسانه ها درخواست کرد که جدیت و اهتمام لازم را در برجسته سازی هرچه بیشتر اخبار حوزه علمی و فناوری کشور را داشته باشند و مطالب مربوط به این حوزه ها راهمانند رسانه ها کشورهای پیشرفته در صدر عناوین اطلاع رسانی خود قرار دهند.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۱
خبرگزاری جمهوری اسلامی |
تعداد بازدید : ۱,۲۴۶