اخبار

دکترسید محمد صاحبکارگفت؛ برای اولین بارگزارش عملکرد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ارئه می شود

دکترسید محمد صاحبکارگفت؛ برای اولین بارگزارش عملکرد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ارئه می شود
دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، از ارائه نخستین گزارش عملکرد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در جلسه آینده کمیسیون دائمی شورای عالی عتف خبر داد و گفت: این گزارش مهم که برای اولین بار از زمان تصویب قانون در سال 89 ارائه می شود، در واقع، گزارشی از عملکرد بزرگترین برنامه توسعه فناوری کشور است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار گزارشی درخصوص عملکرد قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها چهارشنبه 27/5/1395در دبیر خانه شورای عالی عتف برگزار می شود. دکتر صاحبکار، که یکی از ارائه دهندگان گزارش مزبور است، در این مورد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که ویرایش  اول آن سال 86 صورت گرفت و پس از تایید معاونت علمی رئیس جمهور و در ادامه تائید هیئت وزیران در سال 89 به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

او ادامه داد: به تصویب نهایی رسیدن این قانون در مجلس 2 سال به طول انجامید، در سال 91 به مراحل اجرایی شدن درآمد و کار ارزیابی و تشکیل کار گروه شرکت های دانش بنیان که شامل وزارتخانه های علوم، بهداشت، دفاع، صنعت، جهاد کشاورزی و...درسال 92 آغاز به فعالیت کرد.

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان  معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در حال حاضر حدود2250 شرکت مشمول استفاده از قانون تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ، استقرار در حاشیه شهر های بزرگ و... شده اند که در جلسه روز چهارشنبه گزارش کامل و جامعی در این خصوص ارائه خواهد شد.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۵۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۰۰۹