اخبار

مدیرمنطقه ویژه استان یزد؛ استراتزی حال حاضرما، تمرکز برمزیت های رقابتی و متمایز شدن نسبت به سایر بخش ها و مناطق کشور است.

مدیرمنطقه ویژه استان یزد؛  استراتزی حال حاضرما، تمرکز برمزیت های رقابتی و متمایز شدن نسبت به سایر بخش ها و مناطق کشور است.
مهندس سالاری در خصوص فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه استان یزد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استراتژی ما تمرکز بر مزیت های رقابتی و متمایز شدن نسبت به سایر بخش ها و مناطق کشوراست و تلاش های صورت گرفته مهم اخیر در راستای ثبت سازمان عامل و همینطور درجهت تحقق در 6 محور فعالیت های منطقه ویژه علم و فناوری یزد است.


مدیر منطقه ویژه استان یزد درخصوص عملکرد منطقه ویژه این استان گفت: در حال حاضر 6 محور اصلی و مهم منطقه یزد در حال پیگیری و دردست اقدام است. حوزه گردشگری، حوزه سلامت، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، حوزه انرژی های تجدید پذیر (انرژی خورشیدی)، حوزه صنعت نساجی و حوزه کاشی و سرامیک آن 6 محور مذکورهستند.

 وی گفت: از اقدامات دیگر می توان به اصلاحاتی روی اساسنامه اشاره کرد. منطقه ویژه یزد اولین منطقه ای است که  اساسنامه نهایی آن در تاریخ 30 تیر سال جاری به تصویب هیئت اجرایی استان و همینطور به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف درآمده است.

 مدیرمنطقه ویژه یزد ادامه داد:  از اقدامات قابل ذکر دیگر تلاش برای ثبت قانونی سازمان عامل منطقه ویژه علم وفناوری است که ان شاالله بتوان به تایید اداره کل ثبت شرکت ها نیز درآید.

وی افزود: مجموعه کارهای دیگری که در حال انجام آنها هستیم عمدتا بخشی از آن در حوزه اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی ،ایجاد گفتمان یکسان بین دستگاه های موجود دراستان، سیاست گذاری علم وفناوری وایجاد نظام های نوآوری ملی و منطقه ای و موضوعات  آینده پژوهی درآمده که با پشتیبانی و هماهنگی دبیرخانه اعزام اساتید برای کارگاه های متعددی در این بخش ها در برگزارمی شود، صورت پذیرفته است.

 مهندس سالاری همچنین گفت: از دیگر موضوعاتی که روی آن تمرکز داریم تعریف و ایجاد کانون های علم و فناوری هست که در حال حاضر کانون ICT، کانون گردشگری و کانون انرژی های نو تقریبا شکل گرفته و اعضای آن مشخص شده است. تلاش ما بر این است که شرایط را محیا کنیم تا ساختار و قالب پیشنهادی ما برای کانون های علم و فناوری به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف به صورت رسمی و قانونی برسد.

وی ادامه داد: بحث منطقه ویژه یک بحث کاملا جدید و بکر هست که دولت تدبیر و امید درخصوص حمایت از آن شجاعت به خرج داده است و همینطور تلاش های دبیرخانه و دبیرکل و سایراعضا تماماً موجب شد این کار به خوبی آغازشود و ادامه این روند مستلزم آن است که درمجموعه، همکاری ها و پشتیبانی های مناسبی صورت گیرد تا این مناطق به بار بنشینند.

وی افزود: مناطق ویژه باید درسطح ملی جای خود را پیدا کند که همین موضوع باعث شده یکی دیگر از دغدغه های ما تدوین و به تصویب رساندن قانون مشوق ها باشد.

 مدیرمنطقه ویژه استان یزد ادامه داد: از موضوعات بسیار مهم دیگر بحث تاملات بین المللی است که نمی توان محدود به یک منطقه خاص باشد. دراین مورد ورود دبیرخانه به این حوزه ضروری است تا بتوان به درستی از تجربیات دنیا و کشورهایی که زودتر از ما در این زمینه ورود پیدا کردند استفاده کنیم تا با زمان و هزینه کمتر کارها را پیش ببریم.

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۰۸:۳۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۶۸۷