اخبار

با محوریت تعیین اولویت های پژوهشی؛ چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف برگزار گردید.

با محوریت تعیین اولویت های پژوهشی؛ چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف برگزار گردید.
چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف برگزار شد. این جلسه با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر پرویز اولیاء دبیر کمیسیون سلامت، دکتر فصیحی دبیر کمیسیون هماهنگی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون برگزار گردید. دستور کار این نشست بررسی شرح وظایف اعضای حقوقی و تعیین اولویت های پژوهشی حوزه علم و فناوری بود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)  که روز سه شنبه 23شهریور با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر پرویز اولیا دبیرکمیسیون سلامت، دکتر فصیحی دبیر کمیسیون هماهنگی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون برگزار شد، به بررسی متدولوژی و تعیین سیاست ها و اولویت های این کمیسیون پرداختند.

در این جلسه دکتر اولیا با توجه به شرح تفصیلی وظایف و اختیارات شورای عالی عتف، گزارشی از شرح وظایف اعضای حقوقی کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی ارائه دادند.

پس از ارائه شرح وظایف اعضای حقوقی، دکتر ملک زاده در مورد طرح پیشنهادی حوزه سلامت گفت: به تازگی دو مورد طرح پیشنهادی به دبیرخانه شورای عالی عتف و ما ارجا داده شده است که مراحل و بررسی های علمی آن به دقت در حال انجام است. دکتر ملک زاده افزود: خروجی این طرح ها قابل قبول و حمایت از این آنها به نفع سلامت کشور است.

در ادامه این نشست دکتر فصیحی خلاصه ای از روش و متدولوژی اولویت گذاری پژوهش و فناوری را ارائه کردند.

دکتر فصیحی در مورد نحوه ی تعیین اولویت ها گفت: بهتر هست برای تعیین و بروز رسانی اولویت ها، اهداف به چندزیر حوزه راهبردی تقسیم شوند تا تمام گستره در اولویت ها پوشش داده شود و برای سرعت بخشیدن به این روند، بهترین روش مستند سازی از تمامی فعالیت ها و اقدامات در حال اجراست.

در ادامه اعضای کمیسیون ضمن تایید سخنان دکتر فصیحی با اعلام نظرات و پیشنهادات خود، خواهان زمان برای بازنگری در محتوای این سیاست ها و اولویت ها شدند که مطابق با این درخواست در پایان جلسه 3 نماینده منتخب گردیدند تا هر یک در حوزه های سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی اقدامات لازم را در خصوص تعیین اولویت ها انجام داده و در جلسه آتی ارائه دهند.

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۷۹۱