اخبار

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان شرقی در حمایت از اجرای برنامه های دبیرخانه شورای عالی عتف و استفاده از مشاوره های انستیتو فناوری اتریش در منطقه ویژه ربع رشیدی

اعلام آمادگی استانداری آذربایجان شرقی در حمایت از اجرای برنامه های دبیرخانه شورای عالی عتف و استفاده از مشاوره های انستیتو فناوری اتریش در منطقه ویژه ربع رشیدی
نشست سه جانبه دبیرخانه شورای عالی عتف، منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز و انستیتو فناوری اتریش با حضور استاندار آذربایجان شرقی و با موضوع همکاری در حوزه علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری (عتف)، دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک با معاون و مدیران دبیرخانه شورای عالی عتف و  انستیتو فناوری اتریش (AIT) که برای بازدید از چهارمین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ربع رشیدی به تبریز سفر کرده بودند، گفت: زمینه‌های زیادی برای همکاری با AIT داریم و علاقمندیم در حوزه علم و فناوری از تجربیات موسسات فناوری اتریش بهره‌مند شویم.

مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف ضمن ارائه کلیاتی در خصوص موضوع همکاری دبیرخانه و انستیتو فناوری اتریش گفت: هدف از بازید منطقه ویژه ربع رشیدی اجرای پروژه های آتی و همکاری با این موسسه است.

وی همچنین افزود:همکاری مشترک و استفاده از تجربیات دیگر کشورها و موسسات بین المللی در حوزه علم و فناوری مزایای مشترک برای هر دو طرف خواهد داشت.

در ادامه نشست جبارزاده با تاکید بر این که آماده به‌کارگیری همه امکانات استان برای ایجاد این همکاری‌ها هستیم، افزود: هر توافق‌نامه‌ای که بین انستیتو فناوری اتریش و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز منعقد شود مورد حمایت مدیریت استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه علمی شهر تبریز، گفت: در 700 سال قبل دانشگاه ربع رشیدی در این شهر به شیوه مدرن فعالیت می‌کرد و یک دانشگاه کارآفرین به معنی واقعی بود.

در ادامه جلسه مشاور وزیر فناوری و حمل و نقل اتریش با اشاره به بازدیدش از چهارمین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ربع رشیدی تبریز و تعدادی از کارخانه‌های استان آذربایجان شرقی، اعلام کرد: تحت تاثیر ظرفیت‌های فناورانه این استان قرار گرفتم  و به عنوان کسی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنم، به داده های آماری مناطق توجه دارم ولی در عین حال ویژگی‌های تجربی مناطق در پیشبرد اهداف مهم است.

وی همچنین از اعلام آمادگی انستیتو فناوری اتریش جهت مطالعه و ارائه مشاوره در خصوص موسسات علم و فناوری استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با کمک دبیرخانه شورای عالی عتف و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز در طی دو سال داده‌های آماری را دریافت کرده بودیم و این سفر باعث شد با وضعیت رقابت‌ها و فعالیت‌هایی که انجام شده است، از نزدیک آشنا شویم.

در پایان دکتر جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برای اجرای برنامه های دبیرخانه شورای عالی عتف و استفاده از مشاوره های انستیتو فناوری اتریش خبر داد.

۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۱۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۵۶۶