اخبار

مصطفی کاظمی؛ با تشکیل دبیرخانه دائمی، جشنواره هنری عتف دائمی می شود.

مصطفی کاظمی؛ با تشکیل دبیرخانه دائمی، جشنواره هنری عتف دائمی می شود.
هر ساله جشنواره بین المللی هنری عتف، همزمان با هفته پژوهش و در رشته های هنرهای تجسمی(عکس و کارتون)، فیلم کوتاه و انیمیشن با هدف هم افزایی هنر و علم و پژوهش برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)؛ مصطفی کاظمی در حاشیه مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین المللی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر ساله  جشنواره  بین المللی هنری عتف، همزمان با هفته پژوهش و در رشته های هنرهای تجسمی(عکس و کارتون)، فیلم کوتاه و انیمیشن با هدف  هم افزایی هنر و علم و پژوهش برگزار خواهد شد.

مصطفی کاظمی رییس جشنواره بین المللی هنری عتف افزود:  برای تحقق این هدف دبیرخانه دایمی جشنواره تشکیل و در طول سال با هنرمندان و علاقه مندان تعامل و ارتباط خواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد که فراخوان سومین دوره این جشنواره بزودی منتشر خواهد شد و علاقه مندان فرصت مناسبتری برای خلق آثار خواهند داشت.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری امسال با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کاریکاتورنیستها، پویانماها و سازندگان فیلم کوتاه، دومین دوره مسابقه « پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها» و اولین جشنواره بین المللی انیمیشن و فیلم کوتاه را در گستره ملی و بین المللی با موضوع محوری چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری برگزار کرد که  1500 اثر از هنرمندان 44 کشور جهان در جشنواره پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها و 447 فیلم انیمیشن خارجی از 60 کشور دنیا و 153 اثر داخلی در بخش های مختلف جشنواره انیمیشن از جمله فیلم انیمیشن کوتاه، انیمشن دانشجویی، انیمیشن تجربی، انیمیشن سفارشی و تبلیغاتی، انیمیشن اینترنتی و موبایلی، انیمیشن تلویزیونی و فیلم سینمایی به دبیرخانه جشنواره آثار خود را ارسال کردند.

رئیس جشنواره افزود: هنرمندانی از قاره های مختلف و از چندین کشور از جمله فرانسه، انگلیس، آرژانتین، برزیل، کانادا، صربستان، تایلند، اندونزی، آمریکا و روسیه بیشترین استقبال را از این جشنواره داشته اند.

همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی هنری عتف  از تمبر یادبود جشنواره رونمایی شد.

۱۸ دی ۱۳۹۵ ۰۷:۵۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۰۴۷