اخبار

اجرای سیاست‌های علم و فنّاوری در قالب اسناد بالادستی/ایجاد مناطق ویژه علم و فنّاوری در آینده نزدیک

اجرای سیاست‌های علم و فنّاوری در قالب اسناد بالادستی/ایجاد مناطق ویژه علم و فنّاوری در آینده نزدیک
دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به اجرای سیاست‌های علم و فنّاوری در قالب اسناد بالادستی، گفت: مصوبه ایجاد مناطق ویژه علم و فنّاوری در دستور کار است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر وحید احمدی با اشاره به اجرای سیاست‌های علم و فنّاوری در قالب اسناد بالادستی، گفت: شورای عالی عتف، سیاست گذاری توسعه علم را انجام داده و وظیفه اجرای سیاست‌ها در حوزه علم و فنّاوری را دارد که برنامه‌های اجرایی را نیز در قالب قوانین بالادستی اجرا می‌کند.

وی افزود: عمده‌ترین بحث در شورای عالی عتف این است که اولویت‌های پژوهش و فنّاوری کشور را تعیین کنیم و این مساله هر سال باید به روز شود و شورای عالی عتف در قالب قوانین بالادستی سیاست گذاری اجرایی و عملیاتی را انجام می‌دهد.

احمدی گفت: در حال حاضر مصوبه ایجاد مناطق ویژه علم و فنّاوری در دستور کار شورای عالی عتف است، دولت گذشته برای ایجاد این مناطق در 5 استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد، بوشهر و اصفهان مجوز گرفته که ایجاد مناطق در استان‌های دیگر نیز در دستور کار شورای عالی عتف قرار دارد.

وی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی نیز گفت: یکی از مسائل قانونی این است که شورای عالی عتف راهکارهای تأمین بودجه را هم به دولت پیشنهاد می‌دهد.

وی اضافه کرد: در دولت‌های قبل اعتبار پژوهشی تصویب نشده بود، سال گذشته 42 میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که 50 درصد به دانشگاه‌ها پرداخت و مقداری هم از محل‌های دیگر تامین شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های کلان پژوهشی سالانه 500 میلیارد تومان نیاز داریم، اظهار داشت: در 2 سال گذشته برای اجرای طرح‌های کلان 110 میلیارد تومان تخصیص داده شد ولی به طور کلی 2500 میلیارد اعتبار برای اجرای این طرح‌ها مورد نیاز است.

۱۰ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۳,۱۱۱