اخبار

دکتر احمدی خبر داد: قطعی شدن حمایت دستگاه‌های اجرایی از 23 طرح کلان

دبیر کل شورای عالی عتف در خصوص آخرین وضعیت بررسی 47 طرح کلان ملی مصوب این شورا گفت: طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط کارگروه‌های ارزیابی طرح‌های کلان به شورای عالی عتف، تاکنون 23 طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی اعلام حمایت شده است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر وحید احمدی با بیان این که براساس مصوبه شورای عالی عتف و به منظور تسهیل در فرایند تأمین مالی و اجرای طرح های کلان، دستگاه های اجرایی کشور موظف شدند میزان همراستایی طرح‌های کلان ملّی را با اهداف و مأموریت‌های خود و همچنین میزان نیازمندی آنها به نتایج و دستاوردهای آن را به دبیرخانه شورا گزارش کنند، تصریح کرد: چنانچه این طرح‌ها در راستای نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی شناخته شود، این دستگاه‌ها به عنوان دستگاه سفارش دهنده طرح محسوب شده و باید متعهد به پرداخت حداقل 50 درصد هزینه طرح کلان شود.

احمدی افزود: در این راستا، تاکنون 23 طرح به صورت قطعی از حمایت مالی دستگاه‌های اجرایی برخوردار شده اند.

وی متذکر شد: درخصوص مابقی طرح‌ها نیز این گونه نیست که دستگاه‌های اجرایی هیچ گونه حمایتی نداشته باشند بلکه مباحثی در زمینه میزان مبلغ و نحوه حمایت دستگاهها از طرح‌ها مطرح است که قرار شد این موارد از سوی کارگروه‌های ارزیابی طرح‌های کلان مورد بررسی قرار گیرد و در جلسه آینده شورای عتف نتایج آن اعلام شود. بنابراین در این راستا هیچ طرحی در گزارش کارگروه‌های ارزیابی طرح‌های کلان حذف نشده است و 47 طرح به قوت خود باقی است.

احمدی در توضیحی اظهارکرد: همان‌طور که عنوان شد براساس مصوبه شورای عالی عتف دستگاه سفارش دهنده طرح باید متعهد به پرداخت حداقل 50 درصد هزینه طرح کلان شود، اما ‌اگر قرار باشد این درصدها تغییر کند نیازمند مصوبه جدید از سوی شورای عالی عتف است که این موضوع باید بررسی شود.

  دبیرخانه شورای عالی عتف با توجه به پیشینه و فعالیت‌های صورت گرفته درکمیسیون‌های تخصصی دردی‌ماه 1390 تعداد 37 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری را با همکاری دستگاه‌های اجرایی تدوین کرد و در کمیسیون دائمی به تصویب رسانید. بدین ترتیب تا پایان سال 1392 تعداد 47 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری به تصویب شورای عالی رسید.

انتهای پیام

۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸
ایسنا |
تعداد بازدید : ۴,۸۷۵