اخبار

نود و پنجمین نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف برگزار شد

نود و پنجمین نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، نود و پنجمین نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه 17 شهریور، در محل دبیرخانه شورا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

«ارائه پیشنهاد برای لایحه بودجه سال 99» و «بحث و بررسی درخصوص شرح وظایف کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف و پیشنهاد برای برنامه کاری سال 99» در دستور کار این نشست بود که در خصوص دستور اول، ابتدا آقای مهندس زاهدی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، از مجاری قانونی موجود و کلیه مواد و بندهای مربوط به توسعه پژوهش و فناوری ارائه جامعی داشتند و سپس اعضای کمیسیون، مطالبی در خصوص امکان حذف اعتبارات شناور و تجمیع آن‌ها، امکان کسر بودجه پژوهشی دستگاه‌ها از جانب وزارت اقتصاد و امکان استقرار شرکت‌های حوزه حمل و نقل و عمران در پارک‌های علم و فناوری و بهره‌مندی از مزایای آن ارائه کردند و نهایتا پیشنهاد شد تا مواردی از قبیل کسر بودجه پژوهشی از سوی وزارت اقتصاد از دستگاه‌ها و نیز تجمیع بودجه‌های پژوهشی از جانب دبیرخانه شورای عالی عتف به سازمان برنامه ارائه شود. همچنین مقرر شد گزارش جامعی از نحوه هزینه‌کرد پژوهشی و بودجه تخصیص‌یافته در سال گذشته در جلسه آینده کمیسیون ارائه شود. 

درباره دستور دوم، دکتر مستوفی نژاد توضیحات جامعی از نحوه فعالیت شورای عتف ارائه کردند که در ادامه اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را در خصوص شرح وظایف کمیسیون‌ها ارائه کردند. در این باره پیشنهاد شد تا ابزارهایی برای کمیسیون‌های تخصصی برای نظارت بر عملکرد پژوهشی دستگاه‌ها در قانون دیده شود. همچنین پیشنهاد شد تا به روزرسانی اولویت‌های پژوهشی با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود و با در نظر داشتن الزام تقاضامحور بودن اولویت‌ها انجام شود.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ۲۳:۵۸
تعداد بازدید : ۸۲۲