اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد:

از سیاست‌های وزارت علوم؛ توسعه مراکز رشد، پردیس‌های علم و فناوری و هسته‌های فناوری

از سیاست‌های وزارت علوم؛ توسعه مراکز رشد، پردیس‌های علم و فناوری و هسته‌های فناوری
دکتر رحیمی گفت: توسعه مراکز رشد، ساماندهی موسسات آموزش عالی، توسعه پردیس‌های علم و فناوری و هسته‌های فناوری از سیاست‌های وزارت علوم در شرایط فعلی است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، در سفر به استان اردبیل از آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه مرکزی و دانشکده فناوری‌های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی بازدید و با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

دکتر غلامحسین رحیمی در بازدید از دانشکده فناوری‌های نوین نمین اظهار داشت: با توجه به توانمندی و نیز رشد کیفی قابل تحسین دانشگاه محقق اردبیلی در بخش‌های علمی و پژوهشی و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم در این دانشگاه، در افزایش کمی رشته‌هایی که مورد نیاز استان است، مساعدت لازم توسط وزارت علوم انجام خواهد شد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه دانشکده فناوری‌های نوین نمین دارای پتانسیل خوبی برای توسعه منطقه می‌باشد، گفت: باید در این دانشکده استانداردهای آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی مورد رعایت قرار گیرد و باید تلاش شود برخی رشته‌ها تا مقطع دکترا در این دانشکده راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید بر اساس مقتضیات تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: نباید دنبال توسعه کمی رشته‌های مختلف بود بلکه باید چند رشته با کیفیت آموزشی بالا داشت و روی آن کار کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده فناوری های نوین نمین باید بر اساس نیازهای استان توسعه یابند، ادامه داد: این دانشگاه نباید محدودیتی در ارائه خدمات داشته باشد بلکه باید به شهرها و استان‌‎های کشور خدمات ارائه دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در سفر به استان اردبیل همچنین با آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه این استان دیدار و گفت‌گو کرد.

دکتر رحیمی در این دیدار با بیان اینکه ساماندهی موسسات آموزش عالی، از سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد، تصریح کرد: در فاز اول این برنامه‌ها، ساماندهی موسسات آموزش عالی دولتی و حضوری در دستور کار قرار گرفته و ساماندهی آنها آغاز شده است.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه استان نیز گفت: استان اردبیل از جهت جمعیت دانشجویی و همچنین اعضای هیئت علمی مشکل خاصی ندارد.

وی افزود: ظرفیت بین‌المللی و مرزی استان اردبیل باید در توسعه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد زیرا مردم کشور جمهوری آذربایجان به علم و دانش ایرانیان و پزشکان اردبیل اعتماد و اعتقاد دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، همچنین در نشست با مهندس اکبر بهنامجو استاندار اردبیل گفت: دولت از سال گذشته برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش عالی اردبیل توسعه متوازن داشته است، تصریح کرد: باید برای رشد کیفی دانشگاه محقق اردبیلی اهتمام بورزیم.

دکتر رحیمی با بیان اینکه دنبال کیفی سازی دانشگاه‌ها هستیم، اضافه کرد: اولین اثر بخشی دانشگاه محقق اردبیلی باید در سطح استان اردبیل باشد و این دانشگاه باید در سطح کشور هم نقش‌پذیری داشته باشد.

مهندس اکبر بهنامجو استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در شرایط فعلی به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند و شتاب خوبی در این مورد دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فنی استان پاسخگوی شرایط فعلی صنعت استان اردبیل نیست، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با ابتکار مدیریتی توانسته است فعالیت‌ها را خوب پیش ببرد ولی باید همه ما کمک کنیم تا آزمایشگاه‌های این دانشگاه مجهزتر شود.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۷۹۰