اخبار

هفدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

هفدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
هفدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد و طی آن پیش‌نویس مصوبات مورد نیاز برای توسعه مناطق ویژه علم و فناوری که در کمیسیون دائمی شورا به تایید رسیده بود، به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، هفدهمین جلسه شورای عالی عتف امروز به ریاست دکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسحاق جهانگیری با تاکید بر ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی اظهار داشت: تنها راهی که می‌توانیم وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهیم، توسعه شرکتهای دانش بنیان، گسترش علم و فناوری و اتکا به دانش و توان علمی است.
معاون اول رئیس جمهور صندوق توسعه شکوفایی  را فرصتی برای شکوفایی شرکتهای دانش بنیان دانست و بر لزوم تلاش همگانی برای توسعه علم و فناوری و ایجاد موسسات دانش بنیان تاکید کرد.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه استانداران مسئول اصلی توسعه کشور هستند افزود: با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی توسعه علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین جهت گیری دولت در این زمینه، انتظار می رود استانداران کشور توجه ویژه ای به توسعه علم و فناوری معطوف دارند و از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را بنمایند.
وی ضمن قدردانی از تلاش استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر در خصوص ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری، اظهار امیدواری کرد اقدامات انجام شده در این ۵ استان برای سایر استانها الگو شود.
در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری؛ آموزش و پرورش؛ ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ راه و شهرسازی؛ نیرو؛ صنعت، معدن و تجارت؛ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای فرهنگستان های هنر، زبان و ادبیات فارسی و علوم پزشکی نیز حضور داشتند، دکتر احمدی، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، گزارشی از رویکرد دبیرخانه و اقدامات انجام شده در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری ارائه کرد.
در این نشست همچنین استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر هر کدام به ارائه گزارشی از ضرورتهای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری، مصوبه های قانونی و حقوقی و ظرفیت‌های استانی خود برای این منظور پرداختند و اقدامات انجام شده در جهت مدیریت و سازماندهی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود را تشریح کردند.

در ادامه این جلسه پیش‌نویس مصوبات مورد نیاز برای توسعه مناطق ویژه علم و فناوری که در کمیسیون دائمی شورا به تایید رسیده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از بررسی و طرح دیدگاه های مختلف این پیشنهادات به تصویب رسید.

انتهای پیام

۲۷ دی ۱۳۹۳ ۱۹:۱۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۳,۹۹۲