اخبار

با حضور نایب رییس شورای عالی عتف و وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری؛

نخستین جلسه شورای راهبری و سیاستگذاری ارتباط با جامعه و صنعت برگزار شد

نخستین جلسه شورای راهبری و سیاستگذاری ارتباط با جامعه و صنعت برگزار شد
نخستین جلسه شورای راهبری و سیاستگذاری ارتباط با جامعه و صنعت، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و اعضای حقوقی و حقیقی این شورا در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر غلامی در این جلسه، با اشاره به لزوم گسترش روابط و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حل مسائل و مشکلات جامعه و صنعت، بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی همه ظرفیت‌های موجود در کشور در اجرای ۴۴ اقدام طرح تحول همکاری‌های تأکید کرد.

در ادامه اعضای شورا نیز تجارب و الگوهای مختلفی را مطرح و موضوع و اهمیت آن را مورد تاکید قرار دادند و اهمیت پرداختن به تمامی اجزای اکوسیستم دانشگاه و صنعت مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تقسیم کار کاملی برای همکاری و هماهنگی بین همه اجزا به این اکوسیستم تهیه گردد.

همچنین بر اساس تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد جلسات این شورا به صورت منظم و منسجم در راستای رسیدن به اهداف طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و جامعه و صنعت تشکیل گردد و اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف به صورت جدی پیگیری شود.

گفتنی است شورای راهبری و سیاستگذاری ارتباط با جامعه و صنعت بر اساس طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت و با هدف اتخاذ سیاست‌های لازم برای توسعه روابط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی با جامعه و صنعت شکل گرفته و مهم‌ترین هدف آن بهبود و گسترش همکاری‌های دانشگاه و پژوهشگاه با جامعه و صنعت می‌باشد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۴۶
تعداد بازدید : ۶۹۹