اخبار

در نود و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف مطرح شد:

کاهش خطرپذیری و افزایش سطح ایمنی ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل اساسی‌ترین محور پژوهشی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است

کاهش خطرپذیری و افزایش سطح ایمنی ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل اساسی‌ترین محور پژوهشی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نود و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران این شورا در تاریخ دوشنبه 99/7/7 با دستور جلسه ارایه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص استخراج الویت های پژوهشی برای سال 1399برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر شکرچی زاده، رئیس کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل و عمران و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این مرکز گفت: «اساسی‌ترین محور پژوهشی در مرکز تحقیقات کاهش خطرپذیری و افزایش سطح ایمنی ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل است. 

وی افزود: بهبود وضعیت ساختمان‌های موجود در دستور کار این مرکز  قرار گرفته و مقرر شد تا دستورالعمل‌های مربوطه نگارش شود که این کار انجام شده است و در مراحل آخر است. 

رئیس کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل و عمران دبیرخانه شورای عالی عتف در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه حمل‌ونقل و ساختمان انجام می‌شود واین امر در  افزایش بهره‌وری می‌تواند در اقتصاد  کلان کشور تأثیرگذار باشد. 

در ادامه جلسه دکتر غلامی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارائه جزئیات اولویت‌های پژوهشی و اقدامات انجام شده توسط این مرکز پرداختند. 

در پایان جلسه  نظرات اعضای محترم کمیسیون در خصوص کلی بودن و پراکنده بودن اولویت‌ها مطرح شد و پیشنهاد شد تا در جلسات آتی کمیسیون در خصوص اولویت‌ها مجدد بحث شود و چند اولویت که مهم‌ترین مسائل کشور را حل می‌کنند، به‌عنوان اولویت‌های پژوهشی سال 1399 مطرح شود.

۸ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۷۶۲