اخبار

بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و امور حقوقی شورای عالی عتف برگزار شد

بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و امور حقوقی شورای عالی عتف برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و امور حقوقی امروز چهارشنبه 99/7/8 با حضور دبیرکل شورا، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی و دریافت نظرات پیرامون ارائه پیشنهاد برای مفاد بودجه سال 1400 تشکیل شد، ابتدا چهارچوبی برای تعریف اعتبارات تحقیق و توسعه بودجه سنواتی کشور ارائه شد.

در ادامه پیشنهادی برای تقسیم کار ملی به منظور پایش و ارائه گزارش بودجه های پژوهشی توسط دکتر پریسا علیزاده به بحث گذاشته شد و طی آن سه سناریو برای نحوه تخصیص اعتبارات پژوهشی برای سال های آتی مطرح شد. 

اعضای کمیسیون بر اهمیت نگاه به خروجی و نتایج بودجه های پژوهشی و تلاش برای کاربردی شدن آن و همچنین کاهش پراکندگی بودجه های پژوهشی ذیل ماموریت های مشخص که امکان سنجش اثربخش بودجه های پژوهشی را تسهیل می کند، تاکید کردند.

همچنین مقرر شد تا پایان مهر ماه پیشنهادات تکمیلی اعضا در خصوص مفاد بودجه سال 1400 در زمینه پژوهش و فناوری و تحقیق و توسعه جمع بندی و به دبیرخانه ارسال شود.

در پایان مقرر شد سناریوی تجمیع برنامه های تحقیق و توسعه ذیل فصل تحقیق و توسعه تبصره های پژوهشی، پس از فعال سازی در جلسه آینده، به عنوان پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی عتف به معاونت پژوهشی سازمان برنامه و بودجه ارائه شود. 

 
۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۸۴۱