اخبار

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم خبر داد:

انعقاد بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان قرارداد با بخش صنعت در یک سال اخیر

انعقاد بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان قرارداد با بخش صنعت در یک سال اخیر
دکتر محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از انعقاد بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان قرارداد با بخش صنعت در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر سیف در نشست خبری مجازی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به گزارش پایش طرح تحول در ارتباط با جامعه و صنعت، به رقم قراردادهای منعقد شده در دانشگاه‌های تحت پایش در یک سال اخیر پرداخت و گفت: مبلغ این قراردادها بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان بوده است که در قالب ۸۴۲۷ قرارداد انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر تعداد قراردادها را به دانشگاه‌های تحت پایش تقسیم کنیم مشخص می‌شود که هر یک از دانشگاه‌های پایش‌شده به طور متوسط درگیر حل ۱۰۰ مسأله از مسائل کشور هستند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، با اشاره به تلاش‌های چند دهه گذشته در حوزه گسترش کمی و کیفی آموزش و پژوهش، اظهار داشت: از سال گذشته طرح تحول در ارتباط با جامعه و صنعت آغاز شده است که ۴۴ اقدام مشخص در آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پایش این طرح نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این طرح اعطای فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت است که در سال اخیر ۱۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی به این فرصت مطالعاتی رفته‌اند.

دکتر سیف به بخش دیگری از اقدامات این طرح از جمله راه‌اندازی مراکز هدایت شغلی، مراکز مهارت‌آموزی و مراکز کاریابی در ۴۰ دانشگاه اشاره کرد که مشغول به هدایت شغلی و کاریابی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و کمک به توسعه جامعه پیرامون‌شان از جمله مسائل اصلی این طرح است، بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ نفر امریه جذب دانشگاه‌ها شدند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، در پایان سخنان خود به همکاری کلان با دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نفت و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: در هفته‌های اخیر ۱۳ قرارداد با وزارت نفت منعقد شده است.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۶۵۴