اخبار

یکصد و بیست و نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی شورای عالی عتف برگزار شد

یکصد و بیست و نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی شورای عالی عتف برگزار شد
یکصد و بیست و نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی شورای عالی عتف با سه دستور جلسه در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در ابتدای جلسه دکتر بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس کمیسیون گزارش کوتاهی از جلسه برگزارشده با دبیرکل شورا در خصوص  تبیین اهداف کمیسیون ارائه دادند 

در ادامه جلسه دکتر افتخاری پیشنهاد دادند که در جهت تسریع در احصای فرمت شناسنامه‌های پروژه‌های اولویت‌دار مرتبط با کمیسیون سه کارگروه در ذیل کمیسیون تشکیل شود که این پیشنهاد به دلیل حفظ جامعیت علمی کمیسیون مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

دستور سوم جلسه ارائه گزارش بررسی تطبیقی حمایت‌های دولتی از پژوهش در بخش کشاورزی بود که توسط دکتر منصور بهمنی ارائه شد. این گزارش به سفارش دبیرخانه شورای عالی عتف تهیه شده بود. در این گزارش تلاش شد سیاست‌های حمایتی در علم و فناوری و پژوهش کشاورزی در کشورهای موفق در قاره‌های مختلف (برزیل، امریکا، چین، هند، مالزی، ایران، استرالیا،هلند، انگلستان، اتحادیه اروپا، کشورهای در حال گذار شامل مجارستان، اسلواکی، چک، لهستان و...) مورد ارزیابی قرار گیرد تا از رهگذر تجارب متنوع و قابل بهره برداری بتوان از آنها در ارائه راهکارهای مناسب برای ایران استفاده نمایند.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۷۱۶