اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد:

ضرورت بهره‌مندی از توان علمی دانشگاه در کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌های ملی

ضرورت بهره‌مندی از توان علمی دانشگاه در کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌های ملی
دکتر غلامحسین رحیمی دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت استفاده از توان علمی دانشگاه در کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌های ملی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه نیشابور، دکتر رحیمی که با هدف بازدید از پتانسیل‌های علمی پژوهشی دانشگاه نیشابور به این شهر سفر کرد، در نشست با هیئت رئیسه و مسئولان دانشگاه نیشابور، بر ضرورت استفاده از توان علمی دانشگاه در کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌های ملی، تقویت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان، آینده‌نگری در تحقیقات علمی، نیازسنجی پژوهشی و پرهیز از موازی کاری علمی تاکید کرد.

دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور نیز در این نشست گزارشی از تاریخچه تاسیس این دانشگاه، افتخارات، فعالیت‌ها و دستاوردهای مختلف علمی پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد.

بازدید از مرکز رشد و آزمایشگاه‌های پژوهشی، رصدخانه، پارک علم و فناوری و افلاک نمای شهرستان نیشابور از جمله برنامه‌های معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و هیات همراه وی در این سفر بود.

همچنین همزمان با بازدید دکتر رحیمی وبینار ملی مجازی «نقد و نظریه ادبی» به میزبانی دانشگاه نیشابور در حال برگزاری بود که وی با شرکت در این همایش از دست‌اندرکاران برگزاری آن تشکر و قدردانی کرد.

در این سفر دکتر رضا نقی‌زاده، مشاور معاون پژوهش و فناوری و دکتر محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر رحیمی را همراهی می‌کردند.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۶۱۷