اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از دانشگاه نهاوند تاکید کرد:

لزوم ورود جدی اعضای هیئت علمی همه گروه‌های آموزشی در مباحث مربوط به گیاهان دارویی

لزوم ورود جدی اعضای هیئت علمی همه گروه‌های آموزشی در مباحث مربوط به گیاهان دارویی
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نهاوند که برخی از اعضای هیئت علمی و مسئولان محلی این شهرستان نیز حضور داشتند، بر لزوم ورود جدی اعضای هیئت علمی همه گروه‌های آموزشی در مباحث مربوط به گیاهان دارویی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از خبرگزاری بسنا، دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری این وزارت با حضور در شهرستان نهاوند ضمن بازدید از گلخانه تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های گروه‌های مختلف آموزشی، کتابخانه و مرکز اسناد علمی دانشگاه نهاوند، با مسئولان و کارشناسان این واحدها در خصوص شرایط و تجهیزات موجود گفت‌وگو کرد.

دکتر رحیمی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه نهاوند، بر ورود جدی اعضای هیئت علمی همه گروه‌های آموزشی در مباحث مربوط به گیاهان دارویی با توجه به تولیدات علمی و مقالات چاپ شده در نشریات بین‌المللی این دانشگاه تاکید کرد و درخصوص تخصیص اعتبارات و نیز تجهیز فضاهای علمی و آموزشی و همچنین راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی قول مساعد همکاری داد.

در ادامه دکتر قیاسی سرپرست دانشگاه نهاوند ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تعداد رشته‌‎ها، دانشجویان، تولیدات علمی داخلی و بین‌المللی و نیز چشم‌انداز آتی دانشگاه، خواستار تخصیص کمک‌های ویژه اعتباری و تجهیزاتی برای این دانشگاه با توجه به موقعیت ویژه اقلیمی شهرستان از نظر گونه‌های گیاهی متنوع و تجاری آن شد.

دکتر رحیمی در ادامه از نمایشگاه دستاوردهای تولیدی گیاهان دارویی این دانشگاه که حاصل ماه‌ها تلاش محققان و دانشجویان این دانشگاه است نیز بازدید به عمل آورد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین صبح امروز با حضور در شهر تویسرکان، از بخش‌های مختلف دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان دانشگاه بوعلی‌سینا بازدید کرد و ضمن بررسی ظرفیت‌ها و امکانات این دانشکده، با مسئولان و اعضای هیئت علمی این دانشکده نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دکتر رحیمی همچنین در ادامه سفر خود به استان همدان با حضور در دانشگاه ملایر از پژوهشگاه انگور و مرکز تحقیقات مبل و منبت این دانشگاه نیز بازدید کرد.

۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۵۴۹