اخبار

یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف برگزار شد

یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف برگزار شد

یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور دبیرکل شورای عالی عتف با دستور گزارش طرح های کلان ملی کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف اولین طرح باعنوان توسعه علم و فناوری رمز کشور در جلسه بررسی شد و جناب آقای دکتر سلماسی زاده نماینده مدیر طرح توضیحات لازم را در خصوص این طرح ارائه کردند. در این طرح دانشگاه مجری (صنعتی شریف) و سازمان بهره بردار (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) بوده است.

در ادامه جلسه طرح دوم با عنوان توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره در طراحی و ساخت بررسی شد. دانشگاه مجری این طرح(صنعتی امیرکبیر) و سازمان بهره بردار (سازمان صنایع هوایی) بوده است.جناب آقای دکتر منطقی به همراه همکارانشان توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه نمودند. در این طرح تفاهم نامه ای در تاریخ 1398/12/27 بین وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر محترم راه و شهرسازی و معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شد که در آن طرفین توافق نمودند طرح مطابق با نیاز خطوط هوایی کشور در کمیته ای متشکل از ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان هوایی ودجا حداکثر طی نه ماه پس از جاری شدن تفاهم نامه نهایی و جهت تایید و تصویب مراجع ذی صلاح ارائه گردد.

۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۶۹۴