اخبار

نود و هفتمین جلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف برگزار شد

نود و هفتمین جلسه کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در ابتدای این نشست که با موضوع « اعتبارات پژوهشی در حوزه حمل‌ونقل و عمران» و « شرح وظایف کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف» برگزار شد، مهندس زاهدی نماینده سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص اعتبارات پژوهشی تخصیص‌یافته به حوزه حمل‌ونقل و عمران شامل مبانی قانونی موجود، عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مرتبط با موضوع، اهم اقدامات انجام‌شده و عملکرد شرکت‌های دولتی در بخش راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی مطالب جامعی را به کمیسیون ارائه کردند. در این خصوص سایر اعضای کمیسیون نیز به اهمیت نظارت بر عملکرد پژوهشی دستگاه‌ها تأکید کردند و متذکر شدند که بایستی سازوکار مشخصی برای نظارت بر عملکرد پژوهشی دستگاه‌ها اندیشیده شود. همچنین بایستی به‌روزرسانی اولویت-های پژوهشی و پایش عملکرد پژوهشگران نیز در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف قرار بگیرد. 

پس از گفتگوها مقرر شد دکتر غفاری (نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون) نسبت به تهیه پیش‌نویس سازوکار نظارت شورای عالی عتف بر عملکرد سازمان‌های اجرایی و ارائه آن در جلسه آینده کمیسیون اقدام فرمایند.

در پایان نیز دکتر شکرچی زاده، رئیس کمیسیون تخصصی و ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کردند که کمیسیون‌ها نباید از بحث عرضه و تقاضا غافل شوند و بایستی در تدوین اولویت‌های پژوهشی بحث نیازمندی‌های جامعه و چالش‌هایی که در حال حاضر گریبان‌گیر دستگاه‌های اجرایی است را در نظر بگیرند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۶۹۷