اخبار

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری:

«میز صنعت» در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

«میز صنعت» در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه برگزاری یکصد و نود و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران درباره ۲ دستور این نشست، اظهار داشت: وزارت نیرو در این جلسه گزارشی در خصوص برنامه های راهبردی حوزه علم و فناوری و اثر بخشی آن در حوزه صنعت آب و برق ارایه داد.

در این گزارش به روش های مبتنی بر ارتباط بیشتر دستگاه های حوزه آب و برق با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی همچنین برنامه های عملیاتی اجرا شده با این مراکز آموزشی و پژوهشی، اشاره شده است.

وی از ایجاد میز صنعت در دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: تشکیل میز ارتباط با صنعت در دانشگاه در حوزه تخصصی صنعت آب و برق، یکی از پیشنهادهای مطرح شده برای تقویت این ارتباط بود.

رحیمی تاکید کرد: با تشکیل میز صنعت در دانشگاه ها، دستگاه ها تقاضای خود را در این میز مطرح و دانشگاه ها توانمندی های خود را در چارچوب برنامه مشترک به پیش می برند.

همکاری ۱۵۰۰ استاد دانشگاه با صنایع

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم درباره دومین دستور جلسه این کمیسیون، گفت: در دستور جلسه دوم، بر ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان دانشگاه در صنایع تاکید شد.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر این ارتباط به عنوان یک فعالیت مستمر و جا افتاده مطرح شد، افزود: صنایع فرصت زیادی برای حضور استادان دانشگاه ایجاد کردند و بر اساس آخرین آمار، هزار و ۵۰۰ فرصت مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی در صنایع شکل گرفت.

دبیرکل شورای عالی عتف عتف با بیان اینکه دانشگاه ها باید برای استفاده از این فرصت و حضور بیشتر استادان و محققان در صنایع استفاده کنند، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم در آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، مشوق هایی برای حضور استادان در صنایع قرار می دهد.

شایان ذکر است، در ۲ سال گذشته وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر افزایش فرصت های داخلی مطالعاتی استادان با صنایع تاکید کرده است.

۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۶۳۲