اخبار

در یکصد و بیست و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی عتف مطرح شد:

گزارش آخرین وضعیت طرح کلان ملی «تدوین دانش فنی و احداث پایلوت 50 تنی تولید سلول های خورشیدی از سیلیس»

گزارش آخرین وضعیت طرح  کلان ملی «تدوین دانش فنی و احداث پایلوت 50 تنی تولید سلول های خورشیدی از سیلیس»

یکصد و بیست و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور اعضای حقوقی و حقیقی کمیسیون برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه گزارش آخرین وضعیت طرح توسط دکتر شاهوردی نماینده  دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مجری محوری طرح  ارائه شد. در این طرح، پژوهشگاه مواد و انرژی نقش مجری همکار و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صمت به عنوان بهره بردارن طرح مطرح هستند.

در این گزارش آمده است: «طرح در چارچوب مقدورات کمیسیون تخصصی به سرانجام رسیده است. اگر چه این پروزه در سال ۱۳۹۰ با هزینه ای معادل ۱۵ میلیون دلار قابل انجام بود و میتوانست تا کنون ارزش افزوده فراوانی نصیب کشور کند که به دلیل عدم تامین منابع مالی به انجام نرسید، اما عملاً مدلی جدید برای توسعه طرح های کلان دیگر حاصل شد. از این به بعد هدایت این طرح به عهده کنسرسیومی از شرکت ها و صندوق نوآوری و شکوفایی است که علاوه بر دغدغه ملی بر اقتصادی بودن موضوع نیز تأکید خواهند داشت.»

همچنین در ادامه گزارش عنوان شد که شرکت توسعه گر، شرکت سرمایه گذاری سهامی خاص یا در صورت امکان سهامی عام خواهد بود که بتواند تأمین مالی این فعالیت وسیع را انجام دهد. 

دکتر شاهوردی ابراز امیدواری کرد که کمیسیون، ضمن خاتمه دادن به طرح، به حمایت معنوی خود  از این طرح به عنوان دستاورد خود با همه فراز و نشیب های اجرایی که داشت ادامه دهد و در پایان نیز، تشریفات لازم برای خاتمه دادن طرح به انجام برسد.

در ادامه جلسه در مورد دستور دوم با چارچوب گزارش سالانه عملکرد پژوهش، فناوری و نوآوری دستگاه های عضو کمیسیون و نحوه جمع آوری آن بحث و  بررسی شد و  اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را دادند.

۸ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۷۸۶