اخبار

مدیر کل دفتر سیاستگذاری وبرنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

رشد مطلوب ارائه مقالات در سطح بین المللی

رشد مطلوب ارائه مقالات در سطح بین المللی
دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد مطلوب ارائه مقالات در سطح بین‌المللی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر شریفی، در نشست خبری که با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، با اشاره به ضرورت انجام امور پژوهشی به صورت عملی و حضوری، گفت: علی‌رغم تحت تاثیر قرار گرفتن اکثر امور به دلیل شرایط حاکم در کشور، به امر پژوهش صدمه‌ای وارد نشده است و این موضوع کماکان با قدرت در همه دانشگاه‌‌های کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید مقاله در سال گذشته نزدیک به ۲درصد بود، افزود: این مقوله امسال به بالای ۲درصد رسیده؛ حتی هزار مورد هم بیشتر است که نشان‌دهنده انجام اقدامات موثر در این زمینه است.

دکتر شریفی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص که در هفته پژوهش و فناوری انجام می‌شود، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران است که امسال نیز آئین‌نامه اجرایی آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و بر اساس شاخص‌ها و معیارهای اعلام شده پژوهشگران و فناوران برتر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: امسال نیز همه این روند به صورت الکترونیکی انجام شد و داوران ۲۲۳ مقاله را در گروه‌های مختلف و ۲۳ پرونده پژوهشی نیز مربوط به دستگاه‌های اجرائی را بررسی کردند که هفته آینده از برترین‌های منتخب تجلیل خواهد شد.

مدیرکل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، اظهار داشت: امسال علاوه بر شاخص‌ها و معیار‌های عنوان شده هرساله در آیین‌نامه، به بحث‌های روز و نیاز جامعه نیز توجه ویژه شده است که مقالاتی که منجر به تولید محصول و یا ارائه راهکاری برای رفع نیازی از جامعه را داشته باشند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دکتر عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امورپژوهشی وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست از مشارکت و نقش‌آفرینی انجمن‌های علمی سخن گفت و عملکرد این انجمن‌ها را در حوزه پژوهش برای جامعه حائز اهمیت دانست.

دکتر محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در استان‌ها بسیار قوی عمل کرده‌اند، از نمایندگان رسانه‌ها درخواست کرد به عملکرد استان‌ها توجه ویژه داشته باشند.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۷۳۵