اخبار

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزات علوم مطرح کرد:

"هم‌سرمایه‌گذاری" طرحی جدید برای حمایت از فناوری‌های برتر

"هم‌سرمایه‌گذاری" طرحی جدید برای حمایت از فناوری‌های برتر
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزات علوم، تحقیقات و فناوری از طرحی جدید برای حمایت از فناوری‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر مهدی کشمیری، در نشست خبری که امروز با حضور دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کشور و همه‌‎گیری بیماری کرونا، عمده برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو اقدام اصلی در هفته پژوهش و فناوری، "یارانه تجاری‌سازی" و تجلیل از " فناوران برتر" بود که امسال با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه "هم سرمایه‌گذاری" نیز به برنامه‌های سال گذشته اضافه شده است، افزود: یارانه تجاری‌سازی که دو سال است پیگیری و اجرا می‌شود، به این صورت است که اگر شرکت‌ها و فناوران حاضر در نمایشگاه، موفق به فروش محصول و یا عقد توافق‌نامه و قرارداد می‌شدند، برای حمایت از طرح، یارانه‌ای هم از طرف وزارت علوم تعلق می‌گرفت.

دکتر کشمیری ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ توافق‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده بود که ۱۱۴ مورد آن با ۱۷۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شدند و ۶۶ مورد از آنها نیز برای دریافت یارانه منتخب شدند که مبلغ قرارداد فروش و یا سرمایه‌گذاری آنها حدود ۱۳۶ میلیارد تومان است که حدود ۴ و نیم میلیارد تومان هم از منابع وزارت علوم یارانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: امسال نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار انجام خواهد شد. همچنین از سال گذشته فناوران برگزیده منتخب می‌شوند که ۶ فناور برتر انتخاب شده، جمعاً ۴۵۰ میلیون تومان جایزه فناور برتر دریافت کردند که امسال نیز این برنامه برقرار خواهد بود که در توسعه فناوری‌ها و محصولات جدید بسیار موثر است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، اظهار داشت: "هم‌سرمایه‌گذاری" نیز یک جریان حمایتی است که اگر فناوری قابل سرمایه‌گذاری باشد، صندوق نوآوری تا ۴ برابر سرمایه‌گذاری و آورده فناوران، منابع مالی تامین می.کند که به طور اختصاصی در هفته پژوهش در استان‌ها دنبال می‌‌‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در این خصوص حدود ۳۵ طرح به وزارت علوم وصول شده است که از این تعداد ۱۰ مورد آن به طور جدی بررسی می‌شود و احتمالاً ۳ مورد آن تا هفته آینده برای امضای قرارداد به نتیجه برسد.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۵۷۳