اخبار

با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛

نمایشگاه "دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن ‎بازار" و "ایران‌ساخت" به صورت مجازی افتتاح شد

نمایشگاه "دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن ‎بازار" و "ایران‌ساخت" به صورت مجازی افتتاح شد
بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به صورت مجازی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم و دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، ۲۶۰۰ فناوری در سامانه‌ای که برای هفته پژوهش و فناوری طراحی شده، بارگذاری شده است، اظهار داشت: پس از داوری‌های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی‌های دقیق‌تر تشخیص داده شدند. در مرحله دوم از میان ۱۴۰۰ طرح، ۸۸ طرح برای رونمایی انتخاب شدند که در طول برگزاری این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

دکتر نیسی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه از امروز تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، ولی امکان ثبت خرید محصول به مدت یک سال فراهم است، تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۴۶ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۲۲ پژوهشگاه، ۸ مرکز رشد و ۵ موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

وی در ادامه گفت: همچنین در بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، ۱۲۸۷ محصول از سوی دانشگاه‌ها، ۲۷۲ محصول از سوی پژوهشگاه‌ها، ۶۶۴ محصول از سوی پارک‌های علم و فناوری، ۴۶۶ محصول از سوی مراکز رشد و ۱۴۹ محصول از سوی شرکت‌های خصوصی فناور در این نمایشگاه ارائه شده است.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد: کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سامانه این نمایشگاه به آدرس http://www.msrt-expo.ir، ضمن بازدید از محصولات عرضه شده، اطلاعات تکمیلی در خصوص هر محصول را مطالعه کنند.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۶۸۵