اخبار

دبیرخانه شورای عالی عتف:

رییس کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی انتخاب شد

رییس کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی انتخاب شد
در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی دکتر نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اکثریت آرا به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف شصت و چهارمین جلسه کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه روز یکشنبه 30/9/1399 با حضور سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. 

در ابتدای جلسه دکتر عبادی فر ضمن تشکر از زحمات دکتر ملک زاده رئیس سابق کمیسیون به نماینده جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نجفی که از اعضای حقیقی کمیسیون بودند خیر مقدم گفت. 

در ادامه جلسه رای¬گیری در خصوص انتخاب رئیس جدید کمیسیون انجام شد و دکتر نجفی با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شدند.

دکتر نجفی در ادامه جلسه در سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار را به پرستاران عزیز کشورمان که با جان فشانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند تبریک گفت. 

وی ضمن تشکر از زحمات جناب آقای دکتر ملک زاده اعلام کرد کمیسیون سلامت از اهمیت و جایگاه ویژه¬ای برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

نجفی در ادامه گفت: «یکی از نقدهایی که همیشه به حوزه پژوهش و فناوری کشور وارد بوده است این است که پژوهش¬های این حوزه وارد صحنه اجتماع و تصمیم-گیری¬های کلان کشور نمی¬شود و جایگاه کمیسیون سلامت است که در این حوزه¬ها وارد شود و با هدفگذاری و تعیین یک و یا چند طرح کلان بتواند مشکلات موجود را ساماندهی کند. 

وی در ادامه اظهار داشت : برای مثال در دوران کنونی تحریم مشخص شد که در تهیه مواد اولیه برای تولید واکسن با مشکلات زیادی مواجه هستیم و باید در این زمینه چاره¬جویی کنیم.» 

دکتر نجفی همچنین از اعضای کمیسیون خواست با مشارکت فعال در جلسات  و مباحث مطرح شده، کمیسیون را در پیشبرد اهداف مطرح شده یاری رسانند.

۱ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۷۷۸