اخبار

پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری برگزار شد.

پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری برگزار شد.
پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون تدوین وهماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورا و دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون تدوین وهماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورا و دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل برگزار شد.

بحث و بررسی در خصوص اعضای حقیقی منتخب کمیسیون‌های تخصصی سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی؛ صنایع، معادن و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات؛ انرژی؛ کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ حمل و نقل و عمران؛ دفاع، امنیت ملّی و سیاست خارجی؛ علوم پایه و تودیع و معرفه دبیران کمیسیون‌های تخصصی تدوین و هماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری؛ کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ مدیریت، اقتصاد و بازرگانی؛ فرهنگ و تمدن؛ علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر در دستورکار این جلسه قرار داشت.

در این جلسه دکتر ابویی اردکان ضمن مروری بر فعالیت های یک سال گذشته دبیرخانه شورا گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تفاهم نامه‌ای بین شورای عالی عتف و معاونت علمی و فنّاوری رئیس جمهور امضاء و تقسیم کاری در راستای اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات انجام شد.

وی افزود: به دنبال عقد این تفاهم نامه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اصلاح شد.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف ضمن بیان اینکه تاکنون چهار نوبت گزارش عملکرد قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات به مجلس محترم شورای اسلامی ارسال شده است خاطر نشان ساخت: دبیرخانه شورا در حال پیگیری از دستگاه‌ها برای تهیه پنجمین گزارش عملکرد قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات است.

ابویی اردکان در خصوص وضعیت پیشرفت و نحوه همکاری دستگاه‌ها در اجرای جزء یکم بند میم ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه کشور گفت: در سال 1392، گزارش 45.32 درصد از بودجه کل دستگاه‌های مشمول ارائه شده است. وی افزود: این رقم  در سال 1391، 37.3 درصد بوده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای آیین نامه مناطق ویژه علم و فناوری گفت: دبیرخانه شورا جلسات مستمری را با ذی نفعان موضوع مناطق ویژه علم و فنّاوری مثل وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد؛ اتاق بازرگانی تهران و ایران؛ صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف همسو کردن نگاه‌ها و رویکردها به‌منظور جلوگیری از اتلاف منابع برگزار کرده است.

در این جلسه همچنین دکتر احمدی از تلاش‌ها و زحمات دبیران پیشین کمیسیون‌های تخصصی تدوین و هماهنگی سیاست‌های علم و فنّاوری؛ کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ مدیریت، اقتصاد و بازرگانی؛ فرهنگ و تمدن؛ علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام
۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۳۱۸