اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از مراکز دانشگاهی شرق گلستان دیدن کرد

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از مراکز دانشگاهی شرق گلستان دیدن کرد
غلامحسین رحیمی، دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه روسای دانشگاه‌های گلستان از مراکز دانشگاهی مینودشت، آزادشهر و گنبدکاووس دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه گنبد کاووس پیگیری طرح آمایش آموزش عالی مراکز دانشگاهی گلستان مهمترین اولویت معاون پژوهش وزیر علوم در سفر به استان است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از مراحل آماده سازی کارخانه نوآوری شرق گلستان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گنبدکاووس بازدید کرد.

رحیمی همچنین در نشست با هیات رئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه گنبدکاووس گفت: توسعه کمی و کیفی دانشگاه گنبد به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شرق گلستان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ گنبدکاووس توصیه کرد: افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت با رویکرد تشکیل گروه‌های پژوهشی برای حل مشکلات منطقه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب کشاورزی در گنبدکاووس نیاز است رویکرد مرکز رشد به سمت فعالیت پژوهشی در زمینه کشاورزی سوق داده شود.

رحیمی همچنین حمایت وزارت علوم از دانشکده‌های اقماری را مشروط به همکاری کامل مسوولان شهرستان‌ها دانست و گفت: در صورت نبود حمایت مسوولان شهری، ادامه فعالیت این دانشکده‌ها تعیین تکلیف خواهد شد. دانشگاه گنبدکاووس که از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در قالب یک دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز کرده بود، از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه‌ای مستقل شد و اکنون با پنج دانشکده، سه هزار ۲۰۰ دانشجو در ۶۵ رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا و ۱۴۰ عضو هیات علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان فعالیت دارد.

سه دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و علوم ورزشی و همچنین علوم پایه و فنی و مهندسی در سایت مرکزی دانشگاه گنبدکاووس و ۲ دانشکده فنی و مهندسی مینودشت و دانشکده علوم انسانی آزادشهر ویژه خواهران به صورت اقماری فعالیت دارند.

بازدید از دانشگاه گلستان در گرگان و شرکت در جلسه شورای آموزش عالی استان از دیگر برنامه‌های معاون پژوهشی وزیر علوم در سفر به گلستان بود.

۱۳ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۵۹۴