اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر شود

مراکز رشد باید در تمام شهرهای گلستان دایر شود

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایسنا دبیرکل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل گیری مراکز رشد در برخی شهرهای استان گلستان، گفت: همه شهرهای گلستان باید مراکز رشد داشته باشند و نیاز است فرمانداران، شهرداران و نمایندگان استان کمک کنند این مراکز در تمامی شهرها شکل بگیرند و رشد پیدا کنند.

غلامحسین رحیمی در حاشیه بازدید از مرکز تشخیص مولکولی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به گلستان بررسی میدانی آخرین وضعیت مؤسسات آموزش عالی حضوری دولتی وابسته به وزارت علوم است. طی دو روز از دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه گلستان، دانشگاه گنبدکاووس و مؤسسات آموزش عالی در شهرهای آزادشهر، علی آبادکتول و مینودشت بازدید انجام دادیم.

وی با تاکید بر تقویت کیفی آموزش عالی دولتی حضوری، افزود: باید وضعیت دانشگاه گنبدکاووس به طور کامل تثبیت شود و به‌صورت دانشگاه مستقل در شمال شرق این استان همانند قبل با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

رحیمی ادامه داد: در سه شهرستانی که از مؤسسات آموزش عالی آنها بازدید داشتیم، دانشگاه‌ها فضای فیزیکی استیجاری دارند و باید مسئولین این شهرستان‌ها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و دیگر از سال ۱۴۰۰ نباید موسسات آموزش عالی دولتی حضوری وابسته به وزارت علوم داشته باشیم که در حالت استیجاری باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مؤسسات آموزش عالی حضوری به‌صورت استیجاری در درازمدت آینده‌ای نخواهند داشت و باید به مؤسسات تابعه کیفی تبدیل یا با جابه‌جا شوند.

وی گفت: در شهر گرگان دو دانشگاه بزرگ داریم و وزارت علوم این دانشگاه ها را مثل یک دانشگاه جامع می بیندکه اشتراکی بین رشته های آنها وجود ندارد.

رحیمی بیان کرد: با همکاری پارک علم و فناوری استان گلستان و بخش خصوصی، صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان تشکیل شده است.

 
۱۳ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۴۲۹