اخبار

در دبیرخانه شورای عالی عتف ارائه شد:

گزارش بررسی طرح‌های سامانه سمات مرتبط با اولویت‌های علم و فناوری کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های 1396-1398

گزارش بررسی طرح‌های سامانه سمات مرتبط با اولویت‌های علم و فناوری کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های 1396-1398
در یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات شورای عالی عتف گزارش بررسی طرح‌های سامانه سمات مرتبط با اولویت‌های علم و فناوری کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های 1396-1398 ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در این جلسه گزارش بررسی طرح‌های سامانه سمات مرتبط با اولویت‌های علم و فناوری کمیسیون صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های 1396-1398 توسط دبیر کمیسیون ارائه شد که رئوس مطالب ارائه شده به شرح زیر است: 

* 244 طرح مرتبط با زمینه فعالیت کمیسیون در طول سه سال با برآورد مالی حدود 250 میلیارد ریال در سامانه ثبت شده است.

* طرح‌های مرتبط با کمیسیون در سه حوزه صنایع و معادن، فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست بوده است؛ که طر‌های مرتبط با اولویت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین تعداد و میزان برآورد مالی و طرح‌های مرتبط با اولویت‌های محیط زیست کمترین طرح و میزان سرمایه‌گذاری را داشته‌اند.

* طرح‌های کاربردی، توسعه‌ای و بنیادی به ترتیب بیشترین تعداد طرح پذیرفته شده و برآورد مالی اختصاص‌یافته را به خود ثبت کرده‌اند. 

* در حوزه محیط‌زیست، اولویت «توسعه فناوری و ارتقای سامانه‌های مرتبط با ارتقای بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در همه بخش‌های کشور» بیشترین طرح را داشته است.

* در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اولویت‌های «توسعه و تقویت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز زیرساخت‌های ارتباطی، پردازشی و ذخیره‌سازی» و «توسعه سامانه‌های رباتیک، دستیار هوشمند و سامانه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء (Internet of Things)، میکرو و نانو ربات‌ها، تله مانیتورینگ و پردازش دادگان حجیم (Big Data) در حوزه‌های کاربردی مختلف» بیشترین تعداد طرح پذیرفته شده را به خود اختصاص داده‌اند.

* در حوزه صنایع و معادن نیز اولویت‌های توسعه ماشین‌آلات و فناوری‌های اکتشاف، بهره‌برداری، فرآوری و تولید محصولات صنایع معدنی بر اساس فناوری‌های پیشرفته روز» و «افزایش توانمندی فناورانه در طراحی و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات» بیشترین تعداد طرح ثبت شده را داراست. 

در ادامه جلسه نیز در خصوص مطالب ارائه شده بحث و تبادل نظر و مقرر شد جلساتی با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشوری درخصوص بودجه‌های پژوهش دستگاه‌های اجرایی برگزار و راهکارها و پیشنهادات کمیسیون در خصوص اولویت‌های مرتبط با زمینه فعالیت کمیسیون و طرح‌های ثبت شده در سامانه سمات به شورای عالی عتف ارائه شود.

 
۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۳۹۱