اخبار

نایب رییس شورای عالی عتف و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد:

برگزاری همایش‌های علمی الکترونیکی؛ گامی موثر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست

برگزاری همایش‌های علمی الکترونیکی؛ گامی موثر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به چهارمین همایش ملی آموزش محیط زیست که به میزبانی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های علمی الکترونیکی به ویژه در شرایط گسترش ویروس کرونا می‌تواند گام موثری در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست در جامعه ایران با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل دینی و علمی آن، باشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در متن پیام دکتر غلامی آمده است:

امروزه کلید موفقیت، بقا و توسعه همه جانبه جوامع جهانی در حفظ محیط زیست نهفته است. هدف از تشکیل کرسی های یونسکو، ظرفیت‌سازی، تبادلات علمی دانشگاهی، به اشتراک‌گذاری دانش در بین کشورهای جهان و ایجاد همبستگی علمی است. وجود کرسی آموزش محیط‌زیست یونسکو در ایران، ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد شبکه علمی آموزش محیط‌زیست با هدف انتقال دانش و ظرفیت‌سازی برای دیگر دانشگاه‌ها در این عرصه فراهم نموده است و دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیت و رسالت اصلی خود در گسترش آموزش‌های الکترونیکی و ترکیبی در کشور، می‌تواند با بهره‌مندی از این ظرفیت ملی و بین‌المللی، نقشی کلیدی را در پیشبرد اهداف مدیریت سبز در آموزش عالی و توسعه آموزش‌های محیط‌زیستی رسمی و غیررسمی ایفا کند.

بدیهی است برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های علمی الکترونیکی به ویژه در شرایط گسترش ویروس کرونا می‌تواند گام موثری در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست در جامعه ایران با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل دینی و علمی آن، باشد.

اینجانب ضمن تشکر از بانیان این جشنواره و همایش ملی به ویژه رئیس محترم کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست، مسئولان محترم دانشگاه پیام نور، کمیسیون ملی یونسکو، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و سایر نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد ملی مشارکت داشته‌اند، امیدوارم برگزاری این برنامه‌ها بتواند به اقدامات اثرگذاری در راستای انجام رسالت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قبال محیط‌زیست و پیوند آن با تعلیم و تربیت در جامعه منجر شود.

۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۵۰۲