اخبار

وزیر علوم تانزانیا: شورای عالی عتف ایران، الگویی شایسته در ایجاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری تانزانیا

وزیر علوم تانزانیا: شورای عالی عتف ایران، الگویی شایسته در ایجاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری تانزانیا
وزیر علوم تانزانیا ضمن بیان اینکه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری ایران می‌تواند الگویی شایسته برای ایجاد چنین شورایی در تانزانیا باشد ابراز امیدواری کرد که بتوانند از تجربیات و مشاوره های شورای عالی عتف بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، وزیر ارتباطات، علوم و فنّاوری تانزانیا که جهت شرکت در اجلاس وزرای علوم و فنّاوری جنبش عدم تعهد به کشورمان سفر کرده بود در ادامه دیدارهای خود با دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف، ملاقات نمود.

پس از این دیدار ماکامه ام باراوا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف دیدگاهش را در خصوص ضرورت وجود شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری بیان کرد.

ماکامه ام باراوا گفت: وجود شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری در هر کشوری از ضرورت‌ها است و مردم به وجود چنین شورایی نیازمندند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: از نظر من این شورا در سیاست گذاری‌های دولت بسیار کارا و مؤثر است زیرا ایده ها را از مردم، اساتید دانشگاه ها و محققین گرفته و در اختیار دولت قرار می‌دهد و دولت با کمک استراتژیست ها می تواند از این ایده ها به بهترین نحو در سیاست گذاری ها بهره گیرد.

وزیر ارتباطات، علوم و فنّاوری تانزانیا ابراز داشت: ما به عنوان کشوری در مرحله رشد و توسعه سیاست گذاری علم، مسیر طولانی در پیش رو داریم و هنوز مسائل بسیاری برای یادگیری و آموزش وجود دارد و ما به ایران به دید کشوری با تجربه می‌نگریم و آنهم تجاربی که ما به آن نیازمندیم.

وی افزود: شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری ایران، می‌تواند الگویی شایسته برای ایجاد چنین شورایی در تانزانیا باشد.

وزیر ارتباطات، علوم و فنّاوری تانزانیا در آخر ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک و در مراحل اجرای صحیح سیاست‌ها و رسیدن به اهدافشان، از تجربیات و مشاوره های شورای عالی عتف ایران بهره مند شوند.

انتهای پیام
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۲۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۲,۶۹۲