اخبار

اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC-۲۰۲۰/ حضور ۴۶ دانشگاه از ایران

اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC-۲۰۲۰/ حضور ۴۶ دانشگاه از ایران
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نتایج "رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در سال ۲۰۲۰ انتشار یافته و ۴۶ دانشگاه از ایران در میان ۲۸۲ دانشگاه از ۲۶ کشور اسلامی در لیست مربوطه حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر دهقانی در این خصوص اظهار داشت: بررسی نتایج نشان می دهد دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمره ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد. پس از آن دانشگاه های تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تربیت مدرس، پزشکی اصفهان، صنعتی امیرکبیر از جمله دانشگاه های برتر (رتبه زیر صد) حاضر در این رتبه بندی هستند.

به گفته وی، بیشترین تعداد حضور دانشگاه ها متعلق به کشورهای ترکیه، ایران و مالزی می‌باشد که به ترتیب ۸۰، ۴۶ و ۲۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی دارند و دانشگاه‌های کشورهای آذربایجان و برونئی امسال برای اولین بار در این رتبه بندی حضور دارند.

سرپرست ISC در ادامه گفت: رتبه‌‌بندی دانشگاه های جهان اسلام از سوی ISC می‌تواند با نشان دادن نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها براساس هر معیار، جایگاه هر دانشگاه را در بین کشورهای اسلامی نشان دهد و اساس هدف گذاری و سیاست‌گذاری دانشگاه‌ها قرار گیرد.

در " رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام ISC"، دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ در پایگاه وب آو ساینس ( WoS ) به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین المللی USPTO ، WoS ، Incite گرد آوری شده است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. تفاوتی که رتبه‌بندی ۲۰۲۰ با سا‌ل‌های پیش دارد، محاسبه تعداد مقالات سلب اعتبار شده ( Retractions ) دانشگاه‌ها با نمره منفی است که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی ( Neg Rep ) آورده می‌شود. 

برای مشاهده گزارش کامل و جداول، اینجا را کلیک کنید. 

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸
تعداد بازدید : ۵۵۱