اخبار

وزیر علوم در آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری:

ضرورت توجه ویژه مسئولان به جامعه دانشگاهی/ قدر‌دان اساتید فرهیخته و متخصصی هستیم که بی‌توقع در جامعه خدمت می‌کنند

ضرورت توجه ویژه مسئولان به جامعه دانشگاهی/ قدر‌دان اساتید فرهیخته و متخصصی هستیم که بی‌توقع در جامعه خدمت می‌کنند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نایب رییس شورای عالی عتف در آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با اشاره به اینکه قدر‌دان اساتید فرهیخته و متخصصی هستیم که بی‌توقع و بدون انتظار در جامعه خدمت می‌کنند، تاکید کرد: جامعه‌ای که بزرگان و دانشمندان خود را ارج ‌نهد، جامعه‌ای بالنده خواهد بود و ضرورت دارد توجه ویژه مسئولان به قشر تحصیل‌کرده و جامعه دانشگاهیان بیش از پیش جلب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر منصور غلامی در آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با اشاره به اینکه یکی از مشخصه‌های بارز جوامع گذشته توجه به علم بوده است، گفت: توجه دین مبین اسلام نیز به دانش‌پژوهی بسیار پررنگ بوده و این موضوع طی قرن‌های گذشته در تاریخ کشور ایران نیز به صورت محسوس دیده شده است و این میراث ارزشمندی است که باید همواره محفوظ باشد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که بزرگان و دانشمندان خود را ارج می‌نهد و بر صدر می‌نشاند، جامعه‌ای بالنده خواهد بود، افزود: اگر این میراث ارزشمند دانشمندان و صاحب‌نظران قرن معاصر را به نسل حاضر پیوند بزنیم، یک سرمایه فوق‌العاده قوی از جامعه عالمان خواهیم داشت که باید نگاه خود را به سمت حفظ این عالمان، پژوهشگران و دانشمندان برجسته متوجه کنیم.

دکتر غلامی ادامه داد: قدر‌دان اساتید فرهیخته و متخصص دانشگاه‌ها هستیم که بی‌توقع و بدون انتظار در جامعه خدمت می‌کنند و ضرورت دارد توجه ویژه مسئولان به این قشر تحصیل‌کرده و جامعه دانشگاهی بیش از پیش جلب شود. دانشگاهیان و اساتید چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان علم و فناوری هستند؛ همه باید وظیفه خود را در مقابل این سرمایه‌های ارزشمند به نحو مطلوب انجام دهیم.

وزیر علوم تصریح کرد: امروز کسب رتبه ۱۵ تولید علم در دنیا، با توجه به شرایطی سختی که کشور داشته است، دستاورد ارزشمندی است که با نیروی انسانی متخصص و متبحر دانشگاه‌های داخل به‌دست آمده است. صاحبان ایده، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در موارد متعدد مشکلات حوزه صنعت را در کشور برطرف کرده‌اند و این یک اتفاق نو‌ظهور است که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش عهده‌دار خدمات ارزشمندی هستند که حال جامعه را خوب می‌کنند، اظهار داشت: بسیاری از اساتید جوان کشور نگاه ژرفی به مسائل اجتماعی دارند و آراسته به علوم و تخصص‌های روز دنیا هستند که در کنار تجربه‌های ارزشمند استادان بزرگ، باید به آنان پرداخته شود. در حال حاضر در برهه‌ای از تاریخ هستیم که تغییر و تحول با سرعت زیاد اتفاق می‌افتد و همین تجربه شیوع بیماری کرونا، موجب از جاکندگی عظیم شده است.

دکتر غلامی با اشاره به تحولات خوبی که اخیراً در حوزه پژوهش کشور اتفاق افتاده است، گفت: دانشمندان کشور در حوزه پژوهش موجب عزت ایران اسلامی هستند و امروز نگاه دنیا به کشورمان با حضور دانش‌آموختگان متخصص و برجسته تغییر کرده است.

وزیر علوم در پایان سخنان خود تاکید کرد: نگاه وزارت نیز جامعه‌محور بودن در زمینه‌های مختلف است و توجه به مسائل اجتماعی در اولویت قرار دارد.

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۴۳۳