اخبار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

سرمایه نیروی انسانی؛ از دستاوردهای مهم کشور/ لزوم سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی و توسعه مراکز فناوری

سرمایه نیروی انسانی؛ از دستاوردهای مهم کشور/ لزوم سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی و توسعه مراکز فناوری
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرمایه نیروی انسانی را سرمایه اصلی و کلیدی کشور دانست و گفت: سرمایه نیروی انسانی از دستاوردهای مهم کشور هستند که همواره به وجود تاثیرگذار آن‌ها در ارتقای دستاوردهای علمی کشور، افتخار می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از دانشگاه اصفهان، دکتر غلامی در آیین نکوداشت آغاز نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به جایگاه خاص این دانشگاه در استان اظهار داشت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه اصفهان همواره نقش موثری در بالندگی و رشد و توسعه علمی کشور ایفا نموده‌اند.

وزیر علوم در ادامه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم را ضروری و مهم دانست و بر دانشگاه‌های جامعه محور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نیاز به نیروی انسانی تحصیل کرده بیش از پیش احساس می‌شد؛ چرا که در بسیاری از بخش‌ها از نیروهای متخصص غیرایرانی استفاده می‌شد ولی با تلاش مستمر دانشگاه‌ها در کمتر از دو دهه، رشد تعداد اعضای هیئت علمی و گسترش فضای آموزش عالی، کمک کرد تا نیروی انسانی کشور را از طریق دانشگاه‌های خود تامین کنیم و امروزه در بخش‌های مختلف باعث افتخار است که بگوییم، اکثریت کارشناسان، اعضای هیئت علمی و مدیران کشور، تربیت‌یافته دانشگاه‌های کشور عزیزمان هستند.

وزیر علوم سرمایه نیروی انسانی را سرمایه اصلی و کلیدی کشور دانست و اظهار داشت: سرمایه نیروی انسانی از دستاوردهای مهم کشور هستند که همواره به وجود تاثیرگذار آن‌ها در ارتقای دستاوردهای علمی کشور، افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه پانزدهم رشد و تولید علم کشور، افزود: دانشگاه‌ها در دهه دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت جدی و شاخص خود را در حوزه پژوهش آغاز کردند. امروز اگر جایگاه ۱۵ رشد را در حوزه پژوهش کسب نموده.ایم، نشان از کار جدی و جهادی مراکز علمی کشور بوده است.

دکتر غلامی کسب این رتبه را به مانند مسابقه‌ای نابرابر بین مراکز علمی کشور با دیگر کشورهای بزرگ و قدرتمند دنیا دانست و گفت: با این وجود در این مسابقه نابرابر موفق به کسب رتبه پانزدهم در تولید علم شده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به دهه سوم انقلاب، بر تولید علم و نتایج پژوهش‌های به کار گرفته شده در جامعه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در دهه چهارم انقلاب به سمت ایجاد مراکز رشد حرکت نموده‌ایم. امروز بیش از ۱۹۵ مرکز رشد را در ذیل دانشگاه‌ها و بیش از ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند.

وزیر علوم بر سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی و توسعه مراکز فناوری تاکید و خواستار توجه به این مهم شد.

در این مراسم دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، نیز ضمن تبریک دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های عمرانی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شریف رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز تعلیم و تربیت را از وظایف انبیاء دانست و اظهار داشت: خداوند انسان را اشرف مخلوقات خود آفرید و نبی اکرم را گل سرسبد عالم قرار داد تا وظیفه سنگین و مهم تعلیم و تربیت انسان ها را به محو احسن انجام دهد.

وی نقش اعضای هیئت علمی در تعلیم و تربیت را به مانند انبیاء مهم و تاثیرگذار دانست و بر تاثیرپذیری قشر جوان از آنان تاکید کرد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۴۸۶