اخبار

وحید احمدی در نشست هم اندیشی مسئولین استانی مناطق ویژه علم و فناوری

وحید احمدی در نشست هم اندیشی مسئولین استانی مناطق ویژه علم و فناوری
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، نشست هم اندیشی مسئولین استانی مناطق ویژه علم و فناوری امروز با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف، دکتر محمدابویی اردکان قائم مقام دبیرکل و همچنین نمایندگان استان های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، نشست هم اندیشی مسئولین استانی مناطق ویژه علم و فناوری امروز با حضور دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف، دکتر محمدابویی اردکان قائم مقام دبیرکل و همچنین نمایندگان استان­های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و بوشهر برگزار شد.

دکتر احمدی دبیرکل شورای عالی عتف حوزه پارک­های علم و فناوری را یکی از مولفه های رشد علم و فناوری برشمرد و افزود: «در رشد علم و توسعه، کمیت و کیفیت مقالات علمی و همچنین بحث فناوری از معیارهای مهم می باشند. در حوزه تعداد مقالات علمی خوشبختانه با وضعیت مطلوبی سروکارداریم و آمار و ارقام نه تنها رکودی را نشان نمی دهند بلکه از یک حالت پایدار و رو به رشدی در این حوزه حکایت دارند. در حوزه استنادات و وضعیت کیفی مقالات علمی نیز شاهد رشد قابل توجهی هستیم.» معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون ما فهم درستی نسبت به توسعه فناوری داریم و در حال خروج از حالت یک بعدی تولید علم به معنی پژوهش صرف هستیم. وی افزود: در حال حاضر هم مرحله ورود به فناوری در زندگی و اشتغال مردم را تجربه می کنیم.

در ادامه دکتر احمدی یکی از موضوعات حساسی که کشور به آن نیاز دارد را مناطق ویژه علم و فناوری دانست و خاطر نشان کرد: مناطق ویژه علم و فناوری یکی از موضوعات مهم کشور است که دولت هم توجه ویژه ای به آن دارد. وی افزود: طبق قانون، شورای عالی عتف باید به بحث مناطق ویژه علم و فناوری ورود کرده و هم در بخش صدور مجوزها و هم آماده سازی فضاها و ساماندهی امور ابتکار عمل را در دست بگیرد. وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر با رویکرد دولت تدبیر و امید فضای نسبتاً خوبی در بخش مناطق ویژه علم و فناوری بوجود آمده است. دکتر وحید احمدی در انتها، نشست امروز نمایندگان استانی مناطق علم و فناوری را مقدمه ای برای تهیه الگویی مناسب جهت آسیب شناسی و تدوین نقشه راهی برای آینده دانست.
۸ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۵۶
دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری |
تعداد بازدید : ۳,۰۵۴