اخبار

دکتر غلامی در بازدید از دانشگاه هنر تاکید کرد:

لزوم تربیت دانشجویان هنرمند، متعهد و تاثیرگذار/حفظ و توسعه جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌ها

لزوم تربیت دانشجویان هنرمند، متعهد و تاثیرگذار/حفظ و توسعه جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه هنر تاکید کرد: تلاش مسئولان و اساتید دانشگاه هنر باید تربیت دانشجویان هنرمند، متعهد و تاثیرگذار بر جامعه باشد و در این راه به نتایج مطلوب برسند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر غلامی در بازدید از دانشگاه هنر که با همراهی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم صورت گرفت، در نشستی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه هنر با بیان اینکه هم اکنون در نقاط مختلف کشور مجموعه‌ های علمی مناسبی در حوزه تربیت هنرمندان و پژوهش در هنرهای مختلف شکل گرفته است، اظهار داشت: این مهم نیز در کنار سایر دستاوردها و فعالیت های علمی و پژوهشی پس از انقلاب، به خوبی انجام شده است.

وزیر علوم با اشاره به توجه ویژه نظام به بخش آموزش، پژوهش و فناوری در سطح آموزش عالی در بخش داخلی و بین المللی افزود: شخصیت های تاریخی و هنری از افتخارات ما هستند و مراکز آموزشی و پژوهشی می توانند زمینه‌‌ساز پرورش شخصیت‌ها در زمینه علم و هنر باشند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ های دانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های هنری بسیار فعال بوده‌اند، گفت: اخیراً سازمان یونسکو نمایشگاهی از آثار خط و خوشنویسی برگزار کرده بود که انعکاس جهانی مناسبی داشت و در این زمینه هم هنرمندان ایرانی کاملاً صاحب نظر هستند و همینطور اعتلای زمینه‌ های هنری دیگر هم مدیون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند.

وزیر علوم با اشاره به وظایف جامعه علمی و دانشگاهی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است، گفت: دو بخش این بیانیه شامل بخش آموزش و پژوهش و بخش جوانان و همچنین تلفیق این دو بخش به وزارت علوم ارتباط دارد. در بخش هنر هم دوستان باید به این موارد عنایت بیشتری داشته باشند. در واقع تحلیل هرچه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب، بخشی مبنایی و کلیدی برای مجامع علمی است تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان شود.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما باید از باب آرمان‌خواهی و اعتلای جامعه و داشتن تعهد و تخصص، بیشتر مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: در این خصوص در حوزه هنر نیز هنر متعهد و هنری که به جامعه و آرمان‌های جامعه برمی‌گردد، مد نظر است و این تفکر به جوانان ما هم کمک می‌کند تا در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب قدم بردارند.

دکتر غلامی افزود: در حال حاضر، جامعه از ما انتظار دارد مباحث این بیانیه محقق شود و جوانان در خصوص انجام سایر موارد این بیانیه نیز باید اطمینان یابند. لازم است که آینده را برای جوانان آینده ای متعالی تعریف کرد.

وزیر علوم با اظهار امیدواری از حفظ و توسعه جایگاه مرجعیت علمی کشور توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: برای تحقق این موضوع، در حوزه‌های هنری حساسیت بیشتری وجود دارد و اساتید و دانشجویان رشته‌های هنری باید به این موارد توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر غلامی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تلاش و زحمات مدیریت دانشگاه هنر، اساتید و کارمندان این دانشگاه برای تربیت نسل جوان و هنرمند تاثیرگذار بر جامعه به نتیجه مطلوب برسد.

همچنین در این نشست دکتر سلطانی، رئیس دانشگاه هنر گزارشی از فعالیت ها و عملکرد معاونت‌های مختلف این دانشگاه ارائه کرد و در پایان، وزیر علوم ضمن بازدید از دانشکده‌های دانشگاه هنر، گالری هنری این دانشگاه را افتتاح کرد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۶۹۰